2008-04-13 Bloody Sunday.

Bloody sunday, som sagt.
Min egen söndag har varit helt okej! Absolut! Syftar väl mest U2:s låt med just namnet Bloody Sunday. Bums iväg å sök på Youtube om du inte vet vilken det är. Filippa som påminde oss om den igår kväll när jag bjöd henne, Gustav, AnnaLena och Johanna på middag här hemma!

Hade verkligen en skön kväll med dom här igår! Härliga människor. Filippa å AnnaLena går i min klass, Gustav e Filippas sambo o Johanna e AnnaLenas kompis. Bjöd på en kycklingrätt, med persilja, timjan, salvia och citron (å lite rom i faktiskt.. mums..!), klyftpotatis med en massa vitlök.. Jag luktar säkert kanongott idag ;)

Har läst en massa sidor ur en kursbok, vilat i soffan i värmen av solen genom fönsterrutan - så skönt.
Dessutom kom jag faktiskt iväg å tränade ikväll! Ett baspass på Friskis, hel*ete vad jobbigt. Illa, hur fort man kan tappa den lilla kondition jag hade. MEN! Den sägs ju kunna komma tillbaka minst lika fort igen =)

Teven står på i bakgrunden. Jag får reda på att 15 % av Sveriges befolkning har haft trekant. Mindre trevligt är att 26 % har kräkts så att det kommit på någon annan... Medan vi ännu är igång kan nämnas att 52 % av Sveriges män har besökt en porrsida under de sista tre månaderna (inte fler?!?!?). Vore kul å kolla hur många kvinnor som har gjort detsamma ;) Har faktiskt beställt en bok som heter Porr, Horor och Feminister. Skulle ändå beställa kurslitteratur så jag passade på att plocka med den också, låter riktigt intressant. Återkommer när jag läst den, men som jag förstått det ska den handla om man som feminist kan erkänna sig uppskatta porr utan att få spö verbalt. Jag har ju mina åsikter i frågan men återkommer när jag läst boken!!

Nä. Om man skulle.. Ja. Vad ska jag göra nu? Sova? Kanske det =)
Kramkram!

Förresten!! En låttext som är tänkvärd.. Bo Kaspers Orkesters "Dansa på min grav". Bo Kaspers är fantastiska.

"Dom vill lära dig att krypa
att gå i takt
Dom vill lära dig marschera,
att stå givakt
Stå på rad å klappa händer
för sakens bästa hålla med
Lära dig hur vinden vänder
för sakens bästa gå på led

Dom vill lära dig att ljuga
när det tar emot
Lära dig bocka och att buga
för någon idiot

Jag vill lära dig att dansa
Om det någon gång blir av
Om jag får nåt att säga till om
Så ska du dansa på min grav

Dom vill lära dig att tvivla
på det du tror
Gå omkring å vara rädd för
din syster å din bror

Jag vill lära dig att dansa
Om det någon gång blir av
Om jag får nåt att säga till om
Så ska du dansa på min grav

Så ska du dansa på min grav
Då ska du dansa på min grav"

Kommentarer
Postat av: Noanatasha

I love guest books, keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback