2008-07-08 Politik å öl... ;)

Hej hej!

Passade på att fira kommande 25-årsdagen i förskott nu i helgen, vi var drygt tjugofem pers här hemma, grillade och umgicks, käkade tårta o drack vin. Å öl. Å martini. =) Det var en trevlig kväll, verkligen! En del av mig ville nog på krogen men tydligen så ville den andra delen stanna hemma för så blev det, satt och pratade i soffan till ganska sent. Sen delade jag säng med Grynet (det låter det va!! hehe!!) och pratade tjejsnack precis som vi är bäst på. Det är för övrigt henne jag ska gå i fjällen med i augusti. Planen är bag-in-box, choklad och tält, bara hon å jag! Å myggen. Perfekt! ;)

Var ledig fyra dagar på raken i förra veckan, hur skönt som helst. Vilade ordentligt, gjorde bara sånt som jag hade lust med (tänker mig att det är smart, eftersom jag   i - n - t - e   vill svimma igen, det var ingen rolig upplevelse (och dessutom kliar det ännu i ärret i huvudet...).

Just nu är det Almedalsveckan här i stan, hur stort som helst. Nästan 670 evenemang (seminarium, mingel och debatter) på EN VECKAS TID. HÄR. I Visby!! Det är ju helt sinnessjukt stort! Läckert =) Har inte hunnit gå på nåt av det och ska ärligt säga att tidigare år har jag inte ens varit intresserad. Men, faktiskt så har jag försökt luska ut en del info från mina taxikunder sista dagarna, om vilka seminarium de varit på väg till (för att lyssna på eller att hålla i). Inside-information ;) Har pratat personlig integritet vs. företags kontroll över anställda, skattenivåer vs. faktiskt användning. Med en toppolitiker snuddade vi ämnet att om man vill såra Sverige, så vore ju faktiskt just Visby den här veckan en gamla bra måltavla, i och med att så många av våra politiker och andra högt uppsatta befinner sig just här. Men, dom har stenkoll från alla håll o kanter. Har sett till en del livvakter (ja, av dom som ens syns då), flockvis med poliser, polishelikoptern hovrar över Almedalen och filmar allt som sker.

Så, imorgon när jag är ledig tänkte jag faktiskt va med på nåt seminarium. Lutar åt att lyssna på hur man förebygger ungdomskriminalitet och ett seminarium om vuxenansvar; vad barn till missbrukare behöver. Känns som två områden som kan gränsa och som jag är intresserad av, det är väl någonstans där jag tror jag hamnar i mitt yrke sen.
Har hur som helst varit två intensiva dagpass, väldigt roliga! Att få prata intressanta grejer och samtidigt få betalt för det. Lyx!

Ikväll e planen öl med Karin, Tessan, Angelica, Karja, Micke och Elin. Ser jag fram emot! Om jag håller mig vaken ;) Gick upp 4 i morse, så ännu lite mer kaffe kan vara planen?

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Chrisemmy

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback