2008-07-18 Cansadita.

Hej hej!

Varit lägenhetsvakt för mormor sen i söndags, hon är på semester i Norge, damen!
87 år och en riktig puma, den tanten. Jag ska bli som henne..! Hon sippar rödvin på balkongen med utsikt över ringmuren om kvällarna, tar promenader på en massa kilometer och pysslar med allt å inget mest hela tiden. Det är stil det, med alla dom åren bakom sig. Har fixat i ordning lägenheten ordentligt för henne, å bäddat i hotellstil med en inslagen chokladpralin på kudden =)

Är hemma i Vibble nu igen, vilar lite innan jag ska till Regina å äta middag. Tanken var nog att vi skulle ha en helkväll men jag undrar, jag är helt slut. Gick hem från jobbet efter en halvtimme igår, mådde riktigt dåligt. Tog emot att behöva ställa taxin, fanns ingen annan chaufför - sånt tär på min arbetsmoral. Men, när det handlar om att riskera kräkas på kunden under resan känns det ändå motiverat att logga ur, åka hem och krypa ner under täcket igen?

Har tänkt på en massa bra saker att skriva om nu i veckan när jag inte haft tillgång till internet, men just nu står det ju såklart stilla =) Återkommer!!

Kram.

(senare)

Kanontrevlig kväll med Regina, tror vi hade ett sånt där "moment". Vet ju inte ens om jag är här nästa sommar, troligen inte. Alltså lär pratiga middagskvällar med Regina vara nåt jag får passa på att njuta av nu, i första hand. Sen blir det svårare att få ihop.

Det blev en vända till mc-klubben på väg från stan sen! Det är Guteträffen, GMCK:s årliga träff! Folk från hela Sverige o i år även ifrån Nya Zeeland faktiskt, det ni! Vet inte hur många dom kan va i år, 60 pers? Hög medelålder. Men läckert att GMCK ännu lever =)

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va???

Ska´ru inte vara här nästa sommar :( ?

Vad är det för stajl??

Fast jag vet, du är ju ännu ung och sitter inte fast i denna myllan som en annan ingrodd guta-tant.

Passa på att njuta av äventyrslustan för sen blir man bekväm, med barn, skild och så kan man inte göra som man vill ;)

Du har säkert redan hört från Karin att jag åkt på virus i halsen, så djävla botten.

Vara sjuk på semestern SUCKS!

Jag är på riktigt pissigt humör här kan jag säga.

Då har jag ändå bara tagit det lugnt en dag men jag blir rastlös.

Hoppas vi SES snart, tiden rinner iväg.

Kramis La Magdalena.

2008-07-23 @ 18:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback