2008-11-16 Bakis.

Go afton.
Fått upp tillräckligt med energi för att öppna datorn och låta fingrarna gå över tangentbordet. En bedrift, med tanke på att det för några timmar sen var tungt att hålla i mobiltelefonen ens... Känner hjärtat i varenda ven, men huvudvärken och illamåendet har lagt sig.

Riktigt rolig gårdag + gårdagskväll/natt ute i Chalmersbastun med CDK med denna bakfylla som restprodukt! Jag hade ingen lust att dyka men åkte ut för att va lite social i alla fall. Dom som var i vattnet hade Skattjaktstävling och hittade lite olika grejer...

hittegods

Vem slänger öl i sjön? Det är ju inte ens tomburkar! I och för sig - om nån hade sträckt fram öl till mig i förmiddags hade jag ju troligen skickat den långt ut i vattnet också :D

Stora Chalmersbastun ska tydligen vara norra Europas största - och stor är den! Sägs rymma 50-60 pers om jag inte missminner mig och det kan jag tänka mig att man utan problem får in där. Hur skönt som helst var det att basta, ska ha bastu hemma när jag blir stor. Sen ingick det obligatoriska dopp i sjön också. Jag hade förlorat i kortspel mot Micke så jag skulle bada en hel minut (inte bara fjös-doppa mig). Sen råkade vi kanske komma överens om 3 minuter tillsammans utöver det, sympatiminuter. Alltså, 3 för Micke och fyra för mig. Väl i vattnet, kan jag säga att det faktiskt gör jätteont att vara stilla i sexgradigt vatten så länge. Men det värmde ju mitt ego (he he) att Micke ville upp efter tre minuter och jag sa att varsågod men jag ska vara i fyra (skam den som ger sig). Självklart stannade han också kvar ;) Väl uppe på bryggan igen var det faktiskt svårt att gå ordentligt, att räta upp kroppen... Jä--ar vad det tog på kroppen. Nog inte så sunt. In i bastun igen helt enkelt =)

Har iaf lyckats - med svaga armar ;) - baka två saffranssockerkakor som är i det närmaste klara. Dom ska jag ha till glöggkvällen här imorgon! Ser verkligen fram emot det! Blir en blandad kompott vänner, från klassen, en Bosnienresa, en Gällivarevän och gamla goa! =)    (alla är välkomna som vill komma - säg bara till!!)

puss..

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Va´ru bakar och står i hela tiden..

Duktigt ;)

Lovar att jag ska skicka Dajmpaj receptet. Då blir du ännu mer poppis ;)

Kramis La Mad

2008-11-16 @ 21:57:52
Postat av: sara snix

Härlig med bad å bastu. Det e sääääkert sunt med kallt vatten, å va skönt de känns när man kommer in i bastun sen!

jag har redan en bastu. e jag stor nu :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback