2008-11-27 Intervju nr. 3

Lektionsfria dagar är ju alldeles fantastiska, för man kan tvätta, städa, laga mat, slå in prylar till jul (framförhållning!) och prata med gotlandskompisar på telefon, vänta med att duscha till senare och dricka kaffe i mugg och inte i skolans papperskoppar. Lysande. Vad sa du - Introduktion till Förvaltningsrätt? Skulle jag läsa det idag? Åh f-n, visste väl att det var nåt jag glömt.. ;)

Fick brev idag! Från mamma och pappa, vad fint och vad GLAD jag blev! Ska ringa och krama verbalt på dom snart. Bidrag till glögg och pepparkakor nu till advent - och hemgjort godis. Mys! =)



=)

Imorgon kväll kommer Grynet! Ska bli så j-a kul att träffa henne. Vi ska käka middag och dricka rödvin. Gå på stan och trängas med folk (ångestframkallande tanke redan nu. Lönehelg en månad före jul...). Se Bo Kaspers och käka skaldjur. Känns det som att vi har detaljplanerat våra liv de kommande dagarna? Helt riktigt, det har vi gjort. Det gick av bara farten... Well, vi lär få till lugn och skön semesterfeeling på det hur som helst, det är vi bra på.

Å så höll jag på att glömma: Intervju nr. 3 gick av stapeln igår! Trodde inte att jag var nervös men jag hade riktigt svårt att sova kvällen före... Nåja hur som helst. Tre timmar tog det, då hann jag med att göra ett personlighetstest (185 frågor) på en dator, skriva kort om uppväxt, skolgång, arbete, fritid, familj och viktiga händelser i mitt liv. Sen en psykologintervju, som tog närmare 1,5 timme.

Otroligt intressant att ha varit med om! Var ganska trött när jag åkte därifrån, fick lufta skallen med en promenad och snabbäta lunch innan tre timmars juridik på det... (sov gott i natt kan jag säga). Hur som helst: vet inte ännu om jag får jobbet. En känsla som jag fick var att det inte kommer bli så, det var nåt i hur hon uttryckte sig, psykologen, i slutet. Kan ha uppfattat det fel och det hoppas jag ju. Annars finns det nån mening med det.

Vi gick bokstavligen talat igenom hela mitt och min familjs dokusåpaliv på rekordkort tid, vände och vred på varenda vinkel hon kunde hitta - visserligen inte en enda fråga jag inte redan har tänkt på eller reflekterat över. Är det nåt jag har med mig är det nog medvetenhet om hur mycket har påverkat mig - och en medvetenhet om att jag inte är klar med allt ännu.

Förvaltningsrätt var det ja. Eller... skulle man städa klart det allra sista kanske? ;)

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj vilken dag Tove! Duktig du är, hoppas du får jobbet!!:) Kram

Postat av: sara

Oj vågar du slå in julklapparna redan! Jag har börjat inhandlingen så smått, men de får ligga i en låda någon vecka till annars glömmer jag ju bort vad jag har handlat och köper mera saker...dessutom sparar jag lite på paketeraset, så får ja upp hela köksbordet snart och bara paketeeera!

2008-11-27 @ 21:15:06
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Bosse

För det är inte alls långt mellan götet å malmöt inte :) Nej men jag ska tyvärr bara ner dit mellan 1 - 4 för att begå jobb på en annan kundtjänst. Jag tror att dom vill att jag skall komma ner för att visa hur man ska jobba för att lyckas få lite bonus pengar iaf :) Sitter tydligen ett gäng gamla gubbar å tanter där som inte gör ngt extra för att lyckas så då behöver dom inspirationen av ngn som kan lite :) (sade han blygsamt) Så jag vet inte om det finns tid för att ta en tripp. Jag jobbar som vanligt på fredagen nämligen. Synd egentligen för jag hade hemsk gärna kommit förbi å hälsat på :) kram på dig

2008-11-27 @ 22:31:03
URL: http://bozmans.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself.

Du får jobbet... Jag är helt övertygad om det.

Kram Madde

2008-11-28 @ 00:13:15
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback