2008-10-02 Taxiterapi.

Har haft seminarium idag, om Arbetsgruppen psykologi. Uppgiften var att välja en situation man själv varit med om i sitt yrkesliv och anknyta det till begrepp i en av kursböckerna. Det givna valet för mig blir att välja någon av alla OTALIGA situationer jag spontant kommer på när jag tänker orden "Gute" och "Taxi" i samma mening. Ojoj vilken buffé av frustrationer, konstellationer och konflikter! För att nu något trött efter en lång dag bara fokusera på det något negativa och glömma nämna sköna kollegor, roliga kunder och sånt  ;)

Vi satt 5 pers vid bordet och hade 25 minuter var på oss att berätta om vad vi skrivit och reflektera omkring det. Jag pratade KONSTANT. Inte direkt sammanhängande eller inte - noo... Ibland kan man bara konstatera att man inte har alla känslor och reaktioner helt klara för sig? Dessutom hade jag inte förberett mer än kanske 10 minuter hur jag skulle lägga upp det, å följde inte ens det. Inte betygsgrundande hur som helst ;)

Disken väntar.
Sen ska jag över till Grannen.
Puss.

Å förresten: vad roligt med lite kommentarer =) Tack!

Kommentarer
Postat av: Terese

"Grannen"

2008-10-02 @ 19:17:11
Postat av: Mona Nilsson

Hej Tove!

Spännande seminarium det där....Jag blir så nyfiken - Vem är Grannen?Är det Daniel som bor i samma lägenhet, eller är det en "äkta" granne, en sådan som bor i samma trappuppgång eller huset bredvid?

Till sist vill jag bara påminna om, att det gick ju ganska bra för Blåvitt nu senast....Fast GAIS är ju GAIS...KRAM!!! Mona

2008-10-27 @ 21:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback