2008-10-08 Svårast ord vinner.

Intervention, explicit, ahistorisk, cirkumplex, inducerad, kohesion.

Ibland kan man slås av att kurslitteratur inte alltid verkar vara skriven för just studenter. Det känns liksom vedertaget att vi ska kunna Svenska Akadamiens ordbok från pärm till pärm. Många ord känner man ju till men kanske inte har exakt koll på och i nya sammanhang än mindre.

Dessutom tycker jag om att lära mig nya ord och märker att jag bara sen i våras har tagit massvis av ord till mig att använda i vardagen (trots alla svordomar jag kan trycka in emellan dom). MEN, när kurslitteratur verkar handla om att bräcka alla andra forskare och författare, Då blir jag trött. Rekordet i en mening (EN MENING) är 39 ord. Det var Señor Payne vill jag minnas ;)

Har hur som helst tagit mig igenom Systemteoriboken idag och den var faktiskt intressant =) Har bakat bröd också, med maskinen jag fick när jag fyllde år i somras - snudd på antik! Själva deg"kroken" är av Trä. Den ni!! Väldigt ovan att baka, det var länge sen. Ikväll blev det vete- och rågsiktsbröd med rostade solrosfrön och russin. Gott!

 
deg   bröd

Välförtjänt kväll.
Kram.

Kommentarer
Postat av: Eva Röse

Åhhh gott, vill med ha!!

2008-10-08 @ 21:38:13
Postat av: Bloggaren Herself

Ser gott ut !

Kramis från hon som ÄNTLIGEN jobbar igen ;)

2008-10-08 @ 22:46:47
Postat av: flippo

ååå gottt med hembakat bröd! lkpg är topp. imorn blire fäst! puss

2008-10-10 @ 10:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback