2008-10-14 Foucault..!!

Jag vill ut i världen!!! Har fönstret lite öppet för min hjärnas skull (syre.. jag hoppas ju på att det hjälper hehe) och världen väsnas faktiskt ;) Trädet utanför mitt fönster är nog det mest högljudda i kvarteret när det blåser! Fantastiskt vackert är det, honungsgula löv. Skulle vara mysigt med en skogsdag snart, helst nära havet. Får klura lite på lösningen på det.



Saknar min mobil.. Jätteglad att jag fått låna Daniels men jag tycker att dom kan ha lagat min snart, så jag får tillbaka en bra kamera, en vettig musikspelare och bra headset. I-landsproblem, jag vet... Blir ju inte så jätteheta bilder att skicka iväg på kopiering med den här, bara.

Nu kan man ju tro att jag inte alls är flitig idag, eftersom jag sitter här och knopar ihop text. Men icke! Jag har skrivit klart min sammanfattning på det tråkigaste kapitlet jag hittills varit med om under utbildningen. Det fina i det hela är ändå att det står om min idol Foucault i kapitlet. Den mannen. Oj oj. Visdom. Mannen som kan det där med makt.. Ska läsa mer om honom när min hjärna inte är lika belastad som nu, han har skrivit en massa om just makt, sexualitet, kriminalitet, med mera, med mera... Kan det bli annat än spännande?? =)

Nu ska jag ta min an nästa bok. En timme till, sen ska jag ha lunchrast. =)

Varm. I. Själen.
Puss.

(Några timmar senare. På tal om makt, läste precis en träffsäker mening i en bok (nix inte Foucault som snackat men ändå hehe)... "Att frivilligt avstå från makt synliggör maktens strukturer". Sug lite på den. Så otroligt sant, i många avseenden.)

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

FIN trädbild!!!

Lövly, som jag brukar säga.

Jag ska fota på kyrkogården imorgon efter jobbet tänkte jag. Det var så OTROLIGT vackert med alla träd idag när jag cyklade hem så jag blev så inspirerad.

Kramis från en som ÄLSKAR träd och LÖV ;)

2008-10-14 @ 18:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback