2008-09-06 Njuta.

Hej!

Läst ett gäng kapitel ur en kursbok, skrivit stödord och försökt memorera viktiga saker.
Ska snart ta mig in i köket och fortsätta med det, nån timme till i alla fall!!

Kände för musik och hamnade i min Loke-mapp, sådär som jag ofta gör.
En av hans absolut bästa, finaste, tycker jag är "En halvtimme i himmelen"..
Tycker texten är ärlig, sensuell, den känns.
Säkert olika hur man upplever den. En annan låt ni borde söka på är "Allt du är"
(tror den kommer fram som Related Video när man lyssnar på länken nedan),
allvar och humor på ett otroligt skönt sätt. Att lyssna på musik som får tankarna
att snurra vidare eller enkelt landa i medvetandet är nåt jag verkligen njuter av.

http://www.youtube.com/watch?v=-QDwGZE2ryA


Snabba andetag
på lätta fötter i lätt romans
i en okomplicerad nakendans

Svala lakan möter glödhet hud
Låt det aldrig ta slut
Sen försvinner färgen
och musiken ebbar ut

En halvtimme i himmelen
sen möts vi aldrig mer

Ring om du vill
men vad ska det tjäna till
Vi har haft vår tid i himlen
allt som återstår är jord



Så. Plugga igen. Så går det med helgerna när man inte kopplar på hjärnan måndag-fredag!
Ska försöka hålla bra tempo i veckan och njuta av nästa lediga helg, hört ryktas om att Terese kommer
ifrån Karlstad då! =)

Puss.

Kommentarer
Postat av: Filippa

Jag har läst :)



Jag har snart gjort klart halva begreppslistan, fatta att min hjärna inte kan sortera bland alla ord längre!!!! Vi ses imorn va?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback