2009-04-18 Sommar.

Sommaren har lite flyttat in i vår lägenhet. Eller längtan efter den i alla fall! Vi var på IKEA igår, igen (underbart koncept det där bygget, dom har tänkt på allt, allt, allt!) och sen en sväng på Plantagen efteråt. Jag, tanten, som vanligtvis går å lägger mig vid tio-tiden, var vaken till halv ett av den enkla anledningen att jag fick plantera om blommor. Yay =) Så roligt att få pyssla med sånt. Sådde örter i köket också, som ska ut på balkongen sen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag skulle bli en jäkligt bra hemmafru och jag skulle NJUTA.

Har sökt en sommarkurs i analogt foto på Högskolan för Foto och Film här i Göteborg. Jag vill verkligen komma in, kan inte uttrycka det klarare än så. 15 poäng, alltså hela sommaren och till och med CSN-berättigat. Lysande. Skickade in ansökan och håller alla tummar och tår jag har - dom tar in 14 personer. Tror att jag har chans att komma in men väntan är terror.

OM det nu skulle bli så att jag inte kommer in på kursen så blir jag faktiskt, tro det eller ej, just hemmafru i sommar. Eller, mer modernt uttryckt: jag kommer vara ledig och göra vad jag älskar: laga mat, baka bröd och pyssla hemma (plus: gå på stranden, ha picknick i nån park, dricka kaffe i stan, sola på balkongen eller åka till skärgården).

Alltså: jag vill verkligen, verkligen gå fotokursen. Jag har funderat på att jobba med foto jag vet inte hur länge men tr yckt undan det, kommer jag in här så får jag se om min talang sträcker sig så långt som jag hoppas. Kommer jag inte in väntar mig en sommar som jag bara kan njuta av =)

Frukostdags.
Kram o puss.

Förresten fick jag en bloggkommentar av Sten i Dykklubben angående min modesta "flyt"-förklaring till VG:t i krim-kursen. Jag citerar: Håller med. "Det är lite tjejjigt att försöka förklara bort sina framgångar. Ta framgången som en man! ;-)" Spot on. Helt rätt. Ska öva på det!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Hej gumman!

Håller tummarna för att du kommer in på fotokursen!!!! Som du vet älskar jag foto med:) Sparar till en riktig TJOTABÄNGARE i kameraväg, till och med. Sen ska jag oxå göra något ORDENTLIGT av den talangen, jag med ;)

Så jag hoppas verkligen att du kommer in, hade nog varit en RIKTIG höjdare.

Fast HEMMAFU låter inte så tokigt det heller ;)

Oavsett om du ska gå fotokurs eller vara hemmafru ska du verkligen passa på att njuta av sommaren iår.

Efter alla TAXI-JOBBA-HÄCKEN-AV-DIG-ÅR...

NJUT!

Inge Gotland i sommar då?

Eller kanske en kortis iallafall?

Kram Madde

2009-04-18 @ 14:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback