2009-04-21 Kardemummahammare.

Har bröd på jäsning, en deg som ska bli matbröd med rostad lök i och en deg som ska bli släta kardemummabullar. Hade hela kardemummakapslar men ingen mortel - hammaren kom fram ur städskåpet och fick assistera. Tänkte låta brandvarnaren vila idag, he he.

Varför kommer jag inte igång och läser? Är det så enkelt som att jag inte känner press och krav ännu? Imorgon har jag dessutom en heldag, "ledig", som jag kan pyssla bäst jag vill med texter och böcker. Vi har ju en del att läsa, kan inte säga annat. Framför allt till B-uppsatsen borde vi börja kolla efter litteratur mer än vad vi gjort men samtidigt, så kanske det är bra om frågeställning o syfte landar i skallen lite, och man hinner prata ihop sig mer, innan dess? Vet inte.

Hur gör ni andra som skriver (planerar) uppsats nu, jag är nyfiken men när vi ses i skolan är det ju en massa annat vi pratar om och alldeles för korta raster!! =) Känner ni er klara med syfte o grejer, har ni koll på vilka teorier ni ska använda o så vidare? Veronica och jag lutar åt att göra en kvalitativ uppsats i alla fall, med intervjuer. Får la se vart det slutar!

Kram o puss.

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Lycka till med BAKANDET idag då...

Så din nyblivne käre sambo inte tycker att han köpt "grisen i säcken " om du misslyckas idag OCKSÅ!!!! Fast det tror jag inte att du gör. KRAMIS

2009-04-21 @ 15:54:15
Postat av: Terese

får la....hmmm vad har hänt med di...!!

Jätte kul att vi pratade intervjuer och så igår för vi har pratat samtal idag på en föreläsning och vi tog upp en del av det vi pratade om, kul!!

Kom hit och baka bröd istället :):):)

Puss

2009-04-21 @ 16:08:35
Postat av: Annepanne

Vet du vad fröken fräken? Varför inte ta din heldag o bara slappa? Det hade jag gjort om jag var du!

:) Puss!

2009-04-22 @ 11:31:02
Postat av: maja

Vilken hemmafru! Själv syndas här med en köpepizza idag;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback