2009-04-23 CDK.

Goddagens!

Ett par frukostmackor och en kopp the framför datorn, har hittat lite Ebba Grön på youtube. Lyssnade på Dia Psalma häromdagen också, och tänkte på Irland Terese!! Det börjar bli ett tag sen vi var där men jag kommer ihåg att det var då jag började lyssna på dom ordentligt, när vi bodde där.

Idag bjuder dagen på en lunch på Villa Söder, Veronica och jag ska dit och hälsa på - alltså vår fältstudieplats. Snart ska vi ju tillbaka för en andra omgång med materialinsamling men vi tänker att det nog är bra att visa lite välvilja emellan det också, plus att det är trevligt att vara där =) Nått nytt tar man säkert in idag också.

Ikväll CDK (alltså dykklubben) på fika, ska bli trevligt för det var ett tag sen jag var där känns det som. Blir en del CDK-relaterat nu dagarna framöver. I helgen blir det kick-off med styrelsen där, ska tydligen till Stenungsbaden lördag till söndag. Riktigt kul ska det bli, allt man gör ihop med det gänget brukar bli riktigt bra och dessutom intressant att få va med på kurshelg så med SISU. Tror på projektet. Kollade precis på www.stenungsbaden.se och kan väl säga att jag blev aningens förvånad. Första sidan: "Välkommen till en yacht club värd namnet" och så en tokstor yacht i förgrunden och själva Stenungsbaden i bakgrunden. Eh. Jag trodde kanske det var nåt lite mer.. modest. Men jag klagar inte :D

Sen blir det en vända i tryckkammaren på onsdag, också ihop med dykklubben. Man åker ner till 50 meter om alla mår bra och klarar att tryckutjämna. Läckert, faktiskt. Var med förra gången det arrangerades också så jag hade tänkt lämna plats till nya förmågor men det fanns tydligen platser ändå, så jag hänger på! Har ju dessutom yttrat nåt om att lösa kuben där inne. Klarar jag av den på det trycket som blir på såna djup? Man blir nämligen djupberusad när man utsätts för ökat tryck, normalt börjar det kanske märkas av lite från 30 meter och på 50 märks det helt klart! Sist gjorde vi demenstester på varandra, vilket gick lite som det gick kan jag säga..!! =) Kubade lite igår och jag e ju inte vad jag en gång varit, det är bara att konstatera men dock under minuten alla gångerna, närmare 40 sekunder. Får vara godkänt!

Kramkalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback