2009-12-01 Låt det vara en fin dag...



"Väck mig inte imorgon
Denna dagen har varit så lång
Alla stigar jag prövat

på jorden har haft sin gång

Nu börjar fötterna domna
dom har vandrat sig slut
Snart får jag äntligen somna
Så vilar jag ut

Väck mig inte imorgon
Låt solen gå upp utan mig

Låt det vara en fin dag
Låt solen gå ner utan mig

Nu börjar omvärlden domna
Inget händer här sen
Nu får jag äntligen somna
Så väck mig aldrig igen"

- Emil Jensen.


I morse gick min storebrors mamma bort.
Tungt när livet inte räcker längre.
Mina tankar är hos min bror.

Jag avskyr cancer.




Och på tal om cancer kan man ikväll klockan 20.00-21.00 tända tre ljus i sitt fönster, tillsammans med omkring nittiotusen andra människor i Sverige (om man ska tro på Facebook), för alla som drabbats av cancer och deras anhöriga.

Och när vi är inne på viktiga grejer så ska också nämnas att det idag är World Aids Day.
Har du koll på dina fördomar (eller ska vi ta ett inlägg om det?)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback