2009-12-02 Vecka 30.

Jag går från död till viktnotering - känns Ytligt. Livet är mycket yta, tycker jag.

Döden finns liksom där bredvid oss och stampar hela tiden, bara mer eller mindre tyst/högt. Igår gick jag lugnare än jag brukar till och från affären och andades djupa andetag, för att finnas mer i nuet. Kände på hur min kropp kändes. Hela dagen gick åt att vara, fundera och pyssla med bara sånt jag tycker är mysigt och roligt.

När människor dör i min närhet, eller ifrån någon som jag älskar, blir jag låg hela jag. Nån slags reaktion på de jag själv sörjer förmodligen. Jag har lärt mig att ta mina tillfällen att få vara i den känslan.

Så, på nåt sätt paradoxalt att blogga om vikten dagen efter det har hänt. Å andra sidan är min viktresa till Stor del något som handlar om hälsa. Både fysisk och psykisk.

Dagens vikt: 80,3 kg
Förändring: - 1,1 kg
Totalt sen start: - 6,4 kg

Veckans träning:
1 konditionspass på gymmet, 30 min
1 långpromenad på en och en halv timma kanske
vardagsmotion

Eftersom jag har tjuvvägt mig i veckan för att kolla om min känsla av lätthet i kroppen stämde med "verkligheten" (vågen) vet jag att jag har varit nere under 80-strecket med råge under veckan. Men i min sorgsenhet igår orkade jag inte fixa nån mat och min spontana reaktion blev "pizza!".  Jag känner mig full av deg och ost och såg faktiskt ut att ha gravidmage igår... God var den väl, men ärligt talat - värt det? Nja. Note to self: beställt nåt godare och bättre nästa gång (eller ät halva, möjligen).

Den här detoxen som jag är inne på dag 6 idag bortsett från pizzahaveriet är god! Jag ska vara snäll mot mig själv och fortsätta med den så långt det går, t.ex. när jag är hemmavid och ha det tänket med mig så ofta jag kan.

Idag har jag känt mig tröttare och segare än på dom här sex dagarna (tio utan kaffe), jag lägger all skuld på pizzan ;)

Nu middagsfix sen styrelsemöte. Kram.

Kommentarer
Postat av: sissi

beklagar sorgen......förstår det känns tungt...o visst är det så att man på nåt sätt tänker och funderar om hur livet kan ändras så fort....man försöker fånga dagen ....synd att du åt pizzan men jag hoppas du nu når ditt delmål nästa onsdag....jag hejar på under 80 nästa vecka...kram och vi ses imorgon

Postat av: sara

Jag är ledsen för dig och din bror. Det var en fin text du lagt ut!



(ps.Jag tror också att pizzan är den skyldiga)

2009-12-02 @ 23:14:08
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Jennie

Tur att du kan hjälpa till att bära lite på lördag så det kompenserar pizzan.;) Blir inte så farligt bärande för oss - kommer vara 4 starka karlar men du kan va med å packa upp istället. Å hålla mig sällskap!

Måste läsa texten om din bror, återkommer.

puss å kram

2009-12-03 @ 09:32:10
Postat av: filippa

åh, fy vad hårt med din brors mamma. och ja, jag tror livet är så, viktnedgång, död, liv, sorg och glädje i en enda röra.



massor kramar

2009-12-03 @ 16:49:14
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: filippa

Vet ej om den här kom med på facebook, försökte skicka den där, men skickar här också. Ett hus i din smak kanske?

http://finelittleday.blogspot.com/2009/11/blog-post_30.html

2009-12-03 @ 18:24:42
URL: http://samboblogga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback