2009-12-30 Fortsättning! + vecka 34.

Go' fortsättning på er!

Vi är nu hemkomna ifrån en veckas semester på min älskade ö tillsammans med hela min familj! Verkligen hela - tre syskon plus våra respektiven och så mamma och pappa. Inte nog med det så känner jag bara mer och mer hur mycket min extrafamilj inne i stan (annars utspridda över halva Sverige dom också) gör hemvändandet mer komplett.

Jag älskar att komma hem och träffa en massa fina människor!


Har funderat lite på hur jag skulle kunna beskriva vad det betyder för mig att träffa mina familjer och mina gamla vänner men det är toksvårt! Har haft det fint och bra och roligt, man pratar om alltifrån Nuet till det som har varit och det Gamla får också ta plats, mycket plats i form av både sköna uppgraderade historier som blivit bättre med tiden och minnen av de som inte längre finns med.

Har tagit en del bilder så det kan komma upp, fast nog mera på Facebook än här! Får se.


I nuläget är det en kopp kaffe utan tillbehör som gäller till frukost, vi har inget hemma! Men det är inte som att det går någon nöd på mig, eftersom jag har tuggat i mig rätt bra med energi över julen, jajemän. Så pass bra att när jag höll i en 7-månaders väldigt söt liten människa kunde han sitta på min jag-har-ätit-upp-mig-under-julen-mage som stol, helt utan problem (helt sant, läskigt nog).

Sitter också och lyssnar mot badrummet om jag ska höra en liten Melker hoppa upp på fönsterbläcket men han är spårlöst borta, har varit ute sen 3 dagar nu och vi väntade oss kallt att han skulle komma som ett skott igår när vi kom hem. Men icke. Vi är två lite oroliga kattföräldrar för tillfället... Men han jagar kanske feta jul-möss och har det bra..?


Och mest för formens (höhöhö) skull ska jag inte fuska mig förbi mina veckor i viktresan:

Vecka 33+34
Dagens vikt: 81,7 kg
Förändring: + 2,3 kg
Totalt sen start: - 5,0 kg

Och det bästa med denna viktuppgång är att den i sig inte stör mig som den gjorde t.ex förra året. För nu vet jag att dom kilona kommer att försvinna bort från mig kropp nu när jag är hemma i vardagen igen! :) Sen har jag fått fina kommentarer från vänner och familj som sett min viktnedgång och det betyder massor, massor. Stol-magen som passade 7-månaders-människan är ett fenomen som inte heller har uppstått förut, då har jag varit så stor att min mage liksom inte synts på hur mätt den varit. E ni med på hur jag menar? Jag är jättenöjd :) Framgångar, hur det än kan låta att ha gått upp över 2 kilo! :)

Kram på er och GOD FORTSÄTTNING! :)

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Det syntes verkligen skillnad på dig nu och förr!

Dom där två kg ramlar av dig direkt när du kommit hem nu och kör lite nyttigare vanor :)

Hoppas katten kommer tillbaka.

Kramen

Postat av: sissi

GOTT NYTT ÅR......en annan har med gått upp nåt sånt två kilo..urk...men vi tar nya tag och det kommer blir bra med........eller hur japp kram kram

2009-12-30 @ 17:28:44
URL: http://sissitack.blogspot.com/
Postat av: Maribella

Vad härligt att känna så där för en liten viktökning, att slippa paniken!

Jag hoppas du får ett underbart 2010 och att det blir året när du når dina mål!

Kram

2010-01-01 @ 12:50:36
URL: http://maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback