2009-02-18 The Woodsman.

Go afton!

Snart ska jag dra in min focaccia i ugnen - håller tummarna stenhårt för att det lyckas bättre än mitt sunkiga bikarbonatsbak häromdan!!

Sovit ett par timmar i eftermiddag, sjukt skönt. Vakna hungrig o ha maten klar dessutom!! Hade en soppa på spisen (signed hemmafrun), på ugnsrostade grönsaker, typ en hel vitlök, paprika, rödlök, schalotten, som man fräser med lite lite curry och sen kokar ihop med krossade tomater, lagerblad, buljongtärning å timjan. I med creme fraiche o så lite pesto på toppen sen, gudars va bra. =)

Filmonsdag i manskursen, idag såg vi The Woodsman. Om en man som avtjänat ett 12-årigt fängelsestraff för sexuella övergrepp och som ska in i samhället igen. Filmad från hans perspektiv - välgjord. Imorgon har vi föreläsning med nån från Skogomeanstalten som ska prata om hur behandlingarna är upplagda (tror jag). Ska bli spännande.

Kramkalas..!

Å en lista. För att jag är trött och vill sova igen men väntar på att brödet ska bli färdigt.

Hur mycket pengar har du på din mobil?
Abonnemang.

Vad ser du om du ser åt vänster?
Vardagsrumsfönstret.

Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
En hel flock socionomstudenter i skolan.

Hur lång är du?
176 cm

Vilken är den senaste filmen du sett?
Woodsman

Skriv hela ditt senaste sms i inkorgen:
(nej)

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
SMS!

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

När såg du senast din mamma?
I januari innan jag åkte hem till Gbg.

När vaknade du idag?
06.25

Vilken är din favoritplats?
Sängen eller köket, spontant (och ja: jag inser hur det låter).

Vilken plats föredrar du minst?
Platser där spindlar trivs...

Vart tror du att du befinner dig om tio år?
Gift. Barn. Glad. =)

Hur stor är din säng?
Tillräckligt stor när man är väldigt kär, tack och lov.

Var har du bott/bor?
Gotland, Málaga, Gbg.

Vad dricker du helst till frukost?
Kaffe i veckorna och the på helgen.

Känner du någon med med samma födelsedatum som dig?
Ja, Elli!

Vill du ha barn?
Lätt!

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska o spanska.

Vad spenderar du helst pengar på?
Mat.

Äger du dyrbara smycken?
Vad är dyrbara smycken? Nåt ärvt - ja.

Kan du rulla med tungan?
Ja.

Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En filt.

Kan du byta olja på bilen?
Tror jag skulle klara det.

Vilken var den senaste bok du läste?
Könsköparna (kurslitt.)

Har du några syskon?
Tre stycken bröder!

Kommentarer
Postat av: Satu

Hej goding! Ja jag hoppas att det blir bra med tapeten, verkligen!!! TACK =) filmen vi ska se heter HITCH, har du sett den?! Komedi skönt som omväxling ;)



KRAMEN!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback