2009-01-01

Gott Nytt År..!

Trodde årets första blogg skulle bli bara en resumé av min gårdagskväll med sköna personer hemma hos Karin B med hennes barn å allt! För det var soft stämning tycker jag, å god mat - vi grillade! Bla bla bla, jag kan fortsätta och skriva en massa fint om igår men ärligt talat - sinnesstämningen idag är väl sådär.

Efter tolvslaget gav Bofride upp sin hårda attityd och erkände att brännsåret på benet från vårt bastuaggregat faktiskt gjorde väldigt ont. När Bofride säger att hon har ont, då har hon ONT, plus att sjukvårdsrådgivningen tyckte att det faktiskt kunde va på väg att bli blodförgiftning av det. Inte så lyckat. Alltså åkte vi ner till akuten med henne.

När vi sitter där o väntar kommer två poliser och två personer med dom, klart chockade. Ännu fler anhöriga kommer in o får kila direkt vidare till någon som tydligen kommit med ambulans.. Trodde det var en rejäl misshandel men det visar sig att det är en kille som blivit knivstucken och avlidit på väg till lasarettet i ambulansen...

Alla mina varmaste tankar tills hans anhöriga. Antar att de lider som vi gjorde midsommar 1997 ungefär. Känns som lite samma scenario även om det är olika självklart.

Snälla folket. Ge FAN i att spekulera om hur, varför och vem som gjort vad. Döm ingen som inte blir dömd på riktigt. Tro typ hälften av vad ni läser i tidningarna (om dom inte mot förmodan  lärt sig att använda svenska språket utan syftningsfel). Och nej, det måste inte va nån utlänning som haft ihjäl honom. Läste debattsidorna på helagotland.se och jag blir så TRÖTT. För i helvete, vad en del är SNÄVA i sina fördomar och inte SER att vita, "ariska" (USCH för kategoriseringar!) kan ha ihjäl folk åt höger å vänster å inte få rubriker. SKÄRPNING.

*suckar*

---

Bortsett från detta -Så tror jag verkligen på 2009 som ett fint och ljust år! Det tänker jag ha i alla fall. Ska jobba vidare med mig själv och försöka sluta skriva om saker till mina egna sanningar...

Kram.

Kommentarer
Postat av: Tezzanolike

Jag håller med dig till fullo när du skriver om mordet. More power to you!! Tänker på di!!

Puss

2009-01-01 @ 22:29:25
Postat av: Pia

Kontakta mig är du snäll - behöver dig

2009-04-30 @ 21:34:24
Postat av: Mattias

Ramlade in här efter en googlesökning. Det var nu drygt 1 och ett halvt år sedan jag gick in på akuten (en av dom 2 du skrev om)..

2010-08-30 @ 15:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback