2009-01-28 This is England.

Har sett film i skolan idag, det är ju en del av manskursen vi läser, att se sex stycken filmer (tror jag?) som vi sen analyserar i grupp. Riktigt kul och intressant, vi lär väl iofs bli förstörda hela högen och inte kunna se en endaste film utan att kolla efter hur man försöker framställa maskulinitet resp. femininitet, eller hur man gestaltar broderskap och jag vet inte vad.

This is England var riktigt, riktigt bra. Flera gånger under filmen satt jag bara och - var - utan att 'kunna' skriva och analysera det minsta. Ville snarare va med i filmen och ta tag i nåns krage och ta ett ordentligt snack, otroligt frustrerande så många gånger!! Gaah! En stund senare kanske man hellre hade gett nån en kram, vilka trasiga människor det finns =(

Men se den, faktiskt. Hade jag sett den hemma, utan papper o penna i handen + 55 pers till i ett något för litet (...) rum, så hade jag lipat. Tror jag.

Kramkram.

Kommentarer
Postat av: Terese

Åhh den har jag viljat se ett tag. Ska fixa det tror jag!! Låter som en spännande kurs :)

2009-01-29 @ 13:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback