2009-07-02 Kakor och prestationsångest.

Idag är det kakbak som gäller! En sort, i alla fall, till min födelsedag. Har inte grejer hemma till mer än en sort, annars hade det varit gött å fixa nån sort till. Tror jag har fått värmeöverdos sista dagarna på balkongen! Inte brukar jag sitta inomhus inte. Men, dagen har knappt börjat så än hinner jag svettas där ute bland blommorna - och smultronbären! Jag är så glad! Äntligen har dom börjat poppa fram ur grönskan i lådan! =)

I en av mina flyttkartonger hittade jag Sju sorters kakor, läs: Bibeln (well..). Förut när jag har bakat från recept i den har jag väl aldrig lyckats komma i närheten av "ca 50 stycken" eller ännu värre "ca 90 stycken". Fatta vad många kakor!!

Men idag! Idag har jag lyckats! Ett recept som säger just ca femtio - verkar bli uppåt 70. Så jag har gått åt andra hållet kan man säga :D Jag vill bjuda på småkakor modell just små, tror det blir jättefint och gott. Om dom sen faktiskt blir sjuttio stycken får vi ju se, vi vet ju hur ofta det kommer brandrök ur mitt kök.. ;)

Så till prestationsångesten. Fotoprojektet i sommar har en jättebred titel, typ världens flummigaste: "En möjlig utsaga av verkligheten". Kurslitteraturen rör bland annat kön, identitet och annat som jag redan läst en del om på socionomutbildningen. Så jag vill ta bilder som leker med vad som är feminint och maskulint och kom direkt att tänka på fitness och bodybuilding: kvinnorna som är duktiga inom det. Jag har fått tag i en - kanske två! - kvinnor som har ordentligt med muskler (seriöst: EM och SM och världstävlingar, så coolt!!!) som kan tänka sig att vara med.

Där kommer min prestationsångest alltså in. Jag såg framför mig att jag skulle använda studion med blixtar å fonder å grejer. Men. Vi har haft genomgång av studion två gånger, med en lärare som i princip pekade på hur vi skulle göra. Jättebra då - men kan jag göra om det själv? Nja. Dessutom hade han ett polaroidbakstycke så vi kunde se bilderna på några minuter efteråt. Med min kamera får jag "hoppas" att det blir bra och vänta tills jag ser negativen. Gah.

Så nä. Jag väljer att ta bilder med naturligt ljus och sedan att jobba fram kontraster så långt det går i mörkrummet, helt "enkelt". Det får bli så. Jag tror också att jag kommer vara lugnare i fotosessionerna då än om jag ska ordna med det ena och det sjunde.

Nu lunch.
Pusspuss.

Kommentarer
Postat av: W som i velig

Men,födelsedag?! Är inte det 2 veckor kvar tills dess? Kakorna hinner bli gamla ;)

Postat av: Bloggaren Herself

Det där fotoprojektet fixar du LÄTT!!!!

Fan vad kul det låter; du ska bara VETA hur avis jag ÄR!!!!

Lycka till =)

Kram Madde

2009-07-02 @ 22:55:19
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Annepanne

Toooooove! Jag ser fram emot massa kakor o te. Snart, snart, snart :) Kramar

2009-07-03 @ 21:45:34
Postat av: maja

hej gumman!

Har en polare här i halmstad som bodybuildar om du är intresserad. nästan nittio kilo rena muskler...hon vägde knappt femtio kilo för tre år sedan. Hör av dig så kanske man kan snacka med henne om foton:)

2009-07-06 @ 21:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback