2009-07-14 Spårvagn.

Igår åkte jag spårvagn med två fotbollslag inklusive tränare och allmänna anhängare. De två lagen var dels ett norsk damlag (modell 16-åringar) dels ett brasilianskt (tydligen landslag om man ska gå på ryktet ombord), också modell tonår. Ni kan ju tänka er alla hormoner som åkte omkring där på vagnen??

När sjuan närmade sig Kungsportsplatsen kom jag att tänka på mitt passerkort till skolan. Kollade i plånboken. Många kort finns ju där, till och med ett Chalmeritiskt passerkort men inget till HFF. Bokstaverade till en kort svordom, gick av vagnen och åkte mot Kdala med vändande.

Passade på att stanna vid SKF för att handla lite, eftersom jag gav upp på min filmframkallardag (som är tänkt att bli av idag istället). Varorna rullar längs bandet, frid och fröjd. "Köp medges ej". Undrar snällt, men förmodligen väldigt trött och uppgiven efter redan ett kortmisslyckande, om  hon kan prova igen. Vilket jag själv avbryter när jag ser loggan på kortet: Hemköp. Inte VISA.

Lämnar kassarna bakom den snälla tjejen, åker mina få hållplatser hem, hämtar alla kort jag saknat under dagen - vilket visar sig ha varit också västtrafikkortet! TACK för att jag slapp böter på vagnen!! - och åker tillbaka de få hållplatserna, betalar min mat med rätt kort och sedan åker de få hållplatserna hem igen.

Det var den dagen. Måndag. ;)

Imorgon fyller jag år. =)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback