2009-07-21 Ön!

Den här lilla ön, vart ska jag börja? =)

(en kort påminnelse till mig själv och till er andra att påminna mig om nästa gång jag ska hit: TA FLYGET. Tolv timmars resa utspridd på tåg, buss och iskall båt Tär och kostar ändå en massa jag-är-uttråkad-och-därför-köper-jag-kaffe-macka-och-godis-pengar som man lika gärna kan lägga på flygbiljetten)

När jag kommer hit undrar jag verkligen varför jag flyttade härifrån. Filosoferade över det igår när jag körde motorcykel ihop med mamma, pappa, Bill och Monika. En helt spontan tripp upp till norra ön för att äta lite på en restaurang där uppe och sedan köra hem igen.

Jag kom fram till att jag faktiskt hade blivit galen om jag inte hade flyttat. Det var precis vad jag behövde då, att flytta och bryta mönster och få ny luft in i livet (och träffa Thomas! det är bra att flytta ibland!).

Men, den här ön. Närheten till Människor jag älskar och att den är så vacker så det är rent löjligt. Njuter för fullt, helt enkelt. Igår plockade vi ett gäng liter hallon på tio minuter och idag har det kokats sylt på den. Ätit frukost med min bästa Regina och lunchmacka med Linus. Ikväll kommer mormor och kanske Ahmad på middag. Dagarna är ganska späckade och jag trivs med det! Fast just nu ska jag lägga mig och läsa en bok en stund, tills Thomas ringer från Gbg!

Hittade ett par nya kompisar igår också, David och Martin, som är vänner till Knallen och Anna (barndomsvän/låtsasbror med fru). Killarna bodde här hos mina föräldrar, ä.k. Pensionat Öberg, och det tog väl ca 5 minuter tills Thomas och jag blev inbjudna till Norge (där dom bor)! Roligt!

Puss å kram!
(Filippa - klart jag kommer ihåg saften!)

Kommentarer
Postat av: filippa

Jag tycker det var bra att du flyttade till Gbg!!!!!!!

Postat av: Anonym

välkommen till ön!!!

2009-07-22 @ 01:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback