2009-03-10 Land av korthus.

Emil Jensen, Hur lyckliga kan vi bli?

Hur lyckliga kan vi bli
vi som vet vad stjärnorna består av?
Hur magiska kan vi va
när vi vet vad hjärnorna består av?
Hur älskande kan vi bli
när vi vet vad, när vi vet hur?

Jag höll era hala händer.
Vi byggde ett land av korthus.
Lät era lärda läppar leda mig.
Hur lyckliga kan vi bli,
vi som spillt på kartans alla vita fläckar?

Hur spännande kan världen bli,
när vi vet vad fläckarna består av?
Jag höll era hala händer.
Vi byggde ett land av korthus.
 Lät era lärda läppar leda mig.

Samma vatten genom Nilen
- inte riktigt samma droppar
Samma meningslösa skog
- aldrig samma träd
Samma himmel över Chile
- men varje öga har sin egen,
varje steg sin egen väg

 Jag höll era hala händer.
Vi byggde ett land av korthus.
Lät era lärda läppar leda mig,
förleda mig,
lura mig.


Han är en GUD. Underbar låt.

Skolan nästa. Ska skriva ut arbetet och en sista gång gå igenom offer/marginaliseringsarbetet som vi ska ha seminarium i kl 11-14. SÅ skönt att det är klart sen. Bara krim-tentan kvar, plus tentaseminarium nästa vecka på filmanalysen. I övrigt nästan ingenting schemalagt till i slutet av mars. Lyx - ja. Det som jag precis skrivit finns ju på att-göra-listan, plus att jag har nån tanke om att kunna jobba lite mer (t.ex imorgon, då är det dags för fängelset igen).

Vet inte varför jag känner mig Så stressad dock. Har iofs en del att göra, kan inte säga annat.. Till och med på ett yogapass igår kollade jag på klockan. UNDER PASSET. Allvarligt talat, om det någon gång är man ska klara av att vara i sig själv och bara fokusera på sin kropp borde det väl vara då?

Kom till insikt om något igår på passet dock. Nåt jag borde ha gett mig själv så mycket mer cred för.
Har haft - och har ännu -  ett riktigt taskigt förhållningssätt till godis/socker. För några år sen, när det var som värst och var nära på okontrollerat, var jag uppe på nästan 95 kg. Igår slog det mig. Förut har det varit nåt i periferin. Men jag har ju tagit tag i det. Jobbar som fan med det ännu, varje dag och varje timme. Men det var skönt att inse, att jag tog makten i mina egna händer och ändrade - började må bättre. Det där är nästan tio kilo sen. Klappar mig själv på axeln, inte för vikten i sig utan för att jag klarat av att låta mig själv må bättre.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Bosse

Fantastiskt vad du är duktig, klappar på axeln och kramar om... All cred till dig :) Önskar att jag klarade att göra samma sak. För mig går det liite långsammare...

Postat av: Bloggaren Herself..

Titta på klockan undr ett yogapass, hm...

Som du sa själv, då ska man ju verkligen fokusera på sitt innre och inte på det som händer när yogan är slut.

Coolt att du går på Yoga förresten, du verkar ju variera dig en massa inom sportandet nu.

Kanoners.

Med min Adhd ;) så hade jag nog hade svårt att koncentrera mig på ett yogapass dock.

Min yoga är virkningen, det enda som kan få mig att sitta still och koncentrera mig ;)

Och GODISET ja du...

Min enda ljuspunkt här i livet...

En påse godis från karamellkungen, lika med att jag kan hålla min vikt numera :)

Hade jag inte ätit godis NUMERA hade jag sett ut som en vandrande PINNE.

Tänk så det kunde bli för mig, precis tvärtom.

Om jag kunde äta all GOD lagad mat här i världen skulle jag faktiskt hellre göra det.

Jag gick och drömde mig bort bland dessertostarna sist jag och Denny var och handlade, SNÅLVATTNET rann kan jag säga.

Jag hade kunnat göra vad som helst för att köpa med mig lite ostar och salta kex hem och trycka i mig. / Kramis Mad





2009-03-11 @ 11:58:19
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback