2009-03-13 Kaffe.


Här är vaktkatten Melker i egen hög person (igen). Såhär trött har jag känt mig idag.
Vad som skulle bli en halvtimmes vila blev en och en halv timmes sömn och fight mot snooze-knappen. Zzz.

T har köpt kort på Friskis han också, kul att träna ihop! Ett bra sätt att umgås, verkligen. Han är mycket bättre på gymdelen än vad jag är. Jag klarar av att gå dit själv utan att slita mig sönder och samman men han har en förmåga att se att jag klarar mer eller lära mig maskiner jag inte kan själv. Bra bra!

Pluggar ni som går i min klass för tillfället? Eller är det bara jag som förnekar att jag borde? Tanken var att läsa idag. Jajemän! Dagen försvann riktigt bra ändå kan jag säga. Tvättstuga o fix (och sömn) har en förmåga att smyga undan timmarna och gömma dom väldigt noga.

På tal om skola fick vi igår reda på vart vi ska vara på fältstudier inför B-uppsatsen vi ska skriva nu under våren fram till sommaren. Veronica och jag hamnade på ViaNova, ett arbetskooperativ som samarbetar med en kommun. Målgruppen är personer med psykisk ohälsa och det ska tydligen handla om arbetsträning och återhämtning, låter lovande tycker jag. Om jag förstått det rätt så är det i form av caféverksamheter på ett par ställen. Får veta mer så småningom, ska dit om ett par veckor!

Imorgon kommer mitt bästaste Gryn till Göteborg! Det ser jag fram emot!! Så imorgon blir det vin å räkor, ost o kex och mys. Längtar, känns som julafton att hon kommer!

Puss puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback