2009-03-27 Via Nova.

Hej hej!

Åh vad mör jag är! Igår var vi på första (halv-)dagen på Via Nova, ett social arbetarkooperativ för psykiskt och social funktionshindrade i Kålltorp, där Veronica och jag ska vara på fältstudier nu inför B-uppsatsen. Idag blev dag 2, som har varit full rulle med information om kooperativet och om Friskvårdsklubben + Aktivitetshuset Villa Söder där vi började dagen.

Det är en väldigt varm och välkomnande känsla man får när man kommer ny in i deras gemenskap och alla verkar få vara sig själva, man blir sedd utifrån den man är får jag intrycket av. De är 12 kooperatörer och några handledare, plus de från allmänheten som kommer och fikar eller äter lunch, så det blir en del folk i omlopp under en dag!

Efter lunch åkte vi förbi Bagaregården, Via Novas andra - nyöppnade fik - väldigt nära Redbergsplatsen (öppet för allmänheten, tips! Fräscht verkligen!). På övervåningen sitter ett gäng personer som jobbar i Social Resursförvaltning i Göteborg, OCKSÅ intressant - förstå vad många intryck och vad många trevliga, intressanta personer vi har träffat idag =)

Inte nog med det, efter Bagaregården blev det en vända till Rosendalshallen där ett par i Friskvårdsklubben just på fredagar anordnar innebandy. Full rulle kan jag säga, såg sjukt jobbigt ut (jag var trött, läs: lat, i morse och tog inte med mig gympakläderna men nån annan gång helt klart).

Så, nu känns det som att det blir bra med helg så intrycken landar och fler frågor o nya tankar får plats på måndag och tisdag. Sen blir det ett fängelsepass på söndag också, för den delen.

*soffläge nästa*

Kramkram!

Kommentarer
Postat av: Elli

Hej, mycke intryck förstår jag. Ha en riktigt bra helh. Kram kram

2009-03-27 @ 18:47:19
Postat av: Anonym

Men se man på, äntligen kan jag lämna kommentarer. Kors i taket. Må gott, lev väl!

2009-03-27 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback