2009-05-27 Divemaster?

Hm. Har fått ett seriöst förslag på att jobba extra i sommar, som divemaster. Har ingen som helst aning hur det skulle läggas upp i så fall, men jag vet att prio 1 skulle va att SJÄLV komma ner under ytan igen. Sjukt länge sen. PADI har kurser i sånt och jag vet inte om man måååste gå kurs som kurs eller om man kan liksom tillägna sig kunskaperna successivt. Ska forska vidare i det och höra med honom som jag fått erbjudandet av.

Att va divemaster innebär att man assisterar dykinstruktörer eller att man kan guida redan certifierade dykare under vattnet, men inte lär ut själv.

Jag uppskattar verkligen förtroendet det innebär att få förfrågan, men jag känner spontant att det är ett väldigt stort ansvar - inte bara för mig själv - utan för de jag dyker med i så fall. Självklart är det ett stort ansvar även om jag dyker (eller, snarare "skulle dyka") med nån i klubben imorgon, men dom i klubben som jag dyker med Vet jag är grymt duktiga dykare. Det vet jag inte när jag får nytt folk ner under ytan. Så.. well. Jag är inte helt övertygad men gillar att ha fått frågan!

Kram

Kommentarer
Postat av: sara

wow vilket förtroende! kan du inte komma hit å lära mig att dyka!

å du häng inte upp dig på vågen....:)

Postat av: filippa

alltså seriöst, divemaster! jag vill jättegärna ha en kompis osm är DIVEMASTER. det låter tufft!

2009-05-28 @ 11:11:55
URL: http://samboblogga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback