2009-11-24 Make-over.

Har ägnat dagen åt sömn, några kapitels läsning och mera vila samt promenad och en film (The Gamer - kolla den, rätt bra och konstig). Senaste timmen (!) har jag vikt åt hemsidan www.taaz.com där man kan göra om sig själv. Ja, ja - jag låtsades att jag ännu är 14!! Eller inte...

Tog bilden av mig själv där jag har tandskyddet i ser pigg och fräsch ut:

1. (originalet)



Sen har vi en bild på mig med en frisyr från nån som heter Aubrey O'Day:

2.


Därefter har jag spanat in Dita von Teeses coola frisyr på min skalle:

3.


Och vänta bara! För jag har ännu flera till på lager! Härnäst kommer Estelles frisys.

4.


(visst börjar den där glada tummen bli klyschig nu? jag vet!!)

Bild fem blir på mig och Jackie Kennedy (tror jag det var).

5.


Oooh. Sen hittade jag nån Jenny Lewis:

6.


Och därefter Laurence Conrad:

7.


Sen blev det för mycket mörkhårigt på raken så jag hittade en askblond (Monet Mazur):

8.


och som avslutning I give you Maggie von Gyllenhaal eller hur hon nu stavar:

9.


Sådär ja!!

Vad säger ni? Är det blond, mörk eller rödhårig jag bör vara? Lugg eller inte? Lockigt eller rakt? Ge mig ett nummer ni röstar på :)

Realisten i mig kommer fram titt som tätt, och framför allt när jag funderar på frisyr:

  • Jag vill ha en frisyr som funkar vid träning (alltså väldigt kort, typ rakat helst, eller jättejättelångt).

  • Jag kan se kort på snygga frisyrer med spikrakt hår och tänka "ja!!" men inser att "neej" det kommer inte vara rakt på mig i mer än 3 minuter, sen suger det åt sig all göteborgsfukt och krullar till sig bäst det har lust.

Dom flesta bilderna är ju med längre hår och det fanns inte många korta frisyrer att testa, fast jag vet ju hur jag ser ut i riktigt kort hår eftersom jag har haft det förr. Det var fint. Men jag hade ju bestämt mig för att spara ut och det börjar bli rätt långt, så att jag i alla fall får upp allting med hjälp av 3 snoddar i längder.

TÅLAMOD ska jag lära mig stava till!!
(eller så kanske jag ska raka av håret och börja från början?)

Kram.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag tycker lätt att du passar bäst i långt och mörkt - a lá Laurence Conrad stil!! Det skulle vara supersnyggt på dig! Tålamod är allt jag säger! :)

2009-11-25 @ 11:34:34
Postat av: sissi

hmm färgmässigt gillar jag nog nian....frisyr mässigt gillar jag ...femman...ungefär nåt sånt...kram

Postat av: filippa

4 och 9 är mina favoriter. Jag säger som de andra, mörkt ska du ha! Det är hett:)

2009-11-25 @ 13:57:28
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: filippa

fast mest av allt gillar jag originalet:)

2009-11-25 @ 13:57:50
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: Jennie

Uttråkad?!

2009-11-26 @ 09:23:14
Postat av: maja

Vad som helst,men inte lugg;)Det har du för fint ansikte för!

2009-11-27 @ 16:41:03
Postat av: sara

Blondt! Å lite lockigt. Snyggt! färgen efter 8:an och frisyr efter 9:an! (men inge lugg!)

2009-11-29 @ 22:57:59
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Satu

Heeej! Vilken kul grej, jag gillade frisyren på 2 & 5 jag =)

2009-11-30 @ 13:42:04
URL: http://bosgarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback