2009-10-17 Fredag (lördag).

Klockan hann slå över till nytt dygn innan blogg.se laddade klart - så goddag får jag säga :)

Egentligen borde jag kanske sova? Men efter en sen middagslur á la klockan tio cirkus, har jag rört till lite i tröttheten/vakenheten. Hur som helst, så har jag längtat efter fredag-lördag-söndag-HELG sen i måndags morse. Den här veckan har känts lång innan den började och idag hade jag inte lust att lämna sängen, mest bara för sakens skull. Dessutom är det Kallt att kliva upp när det knappt är varmt under täcket. Jag överväger starkt att börja sova med strumpor och heltäckande klädsel men min karl protesterar! Jag undrade om han kunde tänka sig att stå ut med bara strumpor och inte byxor/tröja, men han såg helt hålögd och apatisk ut under det samtalet.

Därför har jag nu snott till mig båda täckena och han kommer troligen få jobba hårt för att ta ett av dom när han kommer o lägger sig. Lär snarare snällt få dela :)

Även om veckan har känts lång och jag har varit förvirrad vilken dag det varit konstant, så tycker jag att det finns vissa saker som har varit TOPP:

* återigen: min grupp i skolan. Dom 5 personerna som jag är ihop med, känns redan för mig lite som en skolfamilj. Jag bara myser och trivs, det känns som att vi är så synkade och att det ger mer än vad jag nog kunde vänta mig innan, även om jag visste att vi var för sig är rätt trevligt funtade ;) Vad jag är glad för att det känns så fint!

* att jag känner att jag valt rätt utbildning. I våras var jag osäker en period, kanske var det skoltrötthet eller så var det inte rätt just då, i hjärtat. Men nu under den här kursen känner jag att det händer grejer inom mig och i mötet med dom andra (hör säkert ihop med gruppen) och jag trivs med det, gillar att utvecklas på det sättet. Läcker kurs, som ger utrymme för det!

* att jag lyssnat på min kropp, vilket visar att jag lärt mig vara mer lyhörd för mig själv, ytterligare ett bevis! tagit ett par vilodagar efter känning i fotlederna efter medelpasset från helvetet. det var smart gjort, för ikväll på gymmet kändes det ingenting alls :) Däremot insåg jag hur sjukt tråkigt det var att stå på en crosstrainer i 30 minuter. Hur stod jag ut förut, så ofta? Tur att jag hittade nåt roligare att göra!

* att jag är kär och glad att jag har Thomas i mitt liv :)

* sist men inte minst så är det helt j---a underbart att det är lördag imorgon, ingen telefon eller väckarklocka ska ringa förrän jag vill :) sen ska jag baka äppelkaka och dricka nåt glas rött mot aftonen. helt fantastiskt.

Det här blev ju nästan sentimentalt :D

Massor av kramar!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Fantastiskt HÄRLIGT inlägg!

Man blir glad av att läsa det :)

Life is good för dig, det märks.

Kram Madde


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback