2009-10-28 Vecka 25 - och praktikval.

Dagens vikt: 80,7 kg
Förändring: - 1 hg
Totalt sen start: - 6,0 kg

veckans träning:

75 min thaiboxning
vardagspromenader

Så jag är rätt nöjd med att jag höll vikten mot förra veckan, med tanke på en lyxhelg med Grynet och en sockersvacka på det, faktiskt.

I eftermiddag blir det storhandel (storhandel i min värld innebär det som får plats i en ryggsäck och ett par kassar, max) och förhoppningsvis lite studier. Eventuellt. Kanske. Möjligen. Får se.

---

Nu har jag valt praktikplats. I mitten av januari börjas den och pågår sen till i början av juni. Spännande! När jag såg på listan över vad man kan få välja, kändes BUP rätt (Barn- och Ungdomspsykiatrin). Men på mötet med praktikhandledaren sa hon rakt ut att det inte finns några platser där, visst kunde jag skriva upp det som förstahandsval men hon kunde inte lova något. Så jag väljer det inte alls, eftersom det känns som att jag då skulle, krasst sett, bara ha 2 val i verkligheten.

Såhär har jag skrivit i blankettet nu iaf (och förklaringarna under är tagna från praktikhäftet):

1. Institution med inriktning på barn- och familjebehandling

Kan vara, om jag förstår det rätt, både utrednings-/akutenheter där man undersöker barnens utvecklingsnivå, föräldrarnas resurser osv. osv, och behandlingshem där grundtanken är att bryta negativa mönster i livet, som exempelvis kriminalitet eller missbruk.


2. Socialtjänst inriktat mot förebyggande och stödjande arbete


Tror här att man kan få jobba med t.ex. barn- och familjegrupper, vuxengrupper, förskola och familjehus, plus ev. en del myndighetsutövning i det.


3. Hälso- och sjukvård, psykiatrisk inriktning


Vuxenpsyk är det man hamnar inom då, med allt vad det kan innebära!


---

Ja, vad säger man. Det blir lite vad det blir? Jag tror det blir bra oavsett vart jag hamnar!

Kramkram.

Kommentarer
Postat av: Terese

Oj men det låter ju som väldigt intressanta praktikval tycker jag, blir sugen själv :)

Hoppas du får ditt förstahandsval!!

Puss puss

2009-10-28 @ 21:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback