2009-09-15 Vuxen.

Söker man på ne.se blir definitionen av vuxen som följer:

"1 som vuxit och blivit fullt utvecklad fysiskt, mentalt, känslomässigt m.m.:

2 (i vissa uttr.) ha tillräckliga andliga resurser för att klara ngt i visst sammanhang


och på Wikipedia är begreppet synonymt med att

"en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar
eller andra vårdnadshavare. I västerländska samhällen brukar denna ålder anses vara uppnådd vid 24-26 ålder, vilket också brukar kallas myndighetsålder. I vissa kulturer går gränsen vid yngre år, och är i vissa fall synonym med termen könsmogen."


Jag jobbar varje dag på att bli helt och fullt både mentalt och framför allt känslomässigt mogen, även om jag nått långt. Jag klarar mig säkert utan stöd men det ser jag ingen större mening i att fixa (om man då inte bara syftar på det ekonomiska där väl dom flesta vill klara sig själva). Dessutom är jag både myndig och könsmogen, tänka sig.

Men, när jag inser att jag i januari ska ut på halvårspraktiken på Socionomprogrammet. Då går det plötsligt upp för mig att det inte alls handlar om någon gymnasiepraktik, utan nåt egentligt ansvar. Nu är det på riktigt.

Det är vuxet.


(Såhär ser vuxna ut. Wikipedia har ju alltid rätt)

Kommentarer
Postat av: Terese

Ha ha ha ha det är mina enda ord, ha ha ha!!

2009-09-15 @ 18:00:05
Postat av: Anonym

hehe,bra vuxenbild!!

2009-09-15 @ 19:29:10
Postat av: Sten

Vuxen är man enligt mina kompisar när man varit på sitt första föräldramöte.

2009-09-15 @ 19:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback