2009-09-21 Pepparkakor.

Igår kom jag på att jag ju hade oinvigda mumin-pepparkaksformar i lådan. Tänkte att lite muminfigurer nog skulle få mig lite gladare, så fram med Sju sorters kakor och igång. Vita pepparkakor heter dom, om ni undrar varför dom ser ogräddade ut! :)


Tyvärr blev dom inte goda, så ni slipper receptet. Vaddå vita pepparkakor, utan allt vad smak som vanliga kryddor bär med sig? Inte ens limen jag körde ner hjälpte tillräckligt. Nä, tacka vet jag traditionen i det här fallet.

För övrigt är bland det värsta i köksväg jag vet att kavla deg tunt. Jag förträngde det en stund när jag valde receptet, tänkte att det blir säkert kul. Men nej, det är faktiskt bara uthärdligt till jul när jag får baka pepparkakshus (alltså bakade jag ut 30 kakor och slängde all deg som blev över).

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself!

Supersöta!!!!

Postat av: sara

fina är de i alla fall och formen (?) de ligger på likaså!

2009-09-21 @ 22:04:58
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: ida

dom ser fina ut iaf :) mumin=glädje

2009-09-24 @ 11:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback