2009-09-28 Tentastress...

...verkar jättemånga i min klass ha. Jag har det inte. Började skriva i onsdags och i torsdags slutade jag. Går i tron om att jag kommer att bli Godkänd på det jag skrivit och jag hoppas att min bubbla kallas verkligheten.

 

Kan va därför jag har tid att läsa skönlitteratur, Terese, för att jag mentalt skolkar :) (alternativt: har sänkt kraven på mig själv till den här kursen, vilket i sig är rätt läskigt också - om det inte räcker då, helt plötsligt)

 

Funderade på det här med storlekar igår på stan. Skor: 41. Hade turen att få tag i ett par kängor som mina fötter mådde bra i. Min skostorlek säger mig att jag inte nånsin kommer bli en petite kvinna, som sagt förut vid nåt tillfälle. Men jag undrar lite vilken storlek jag kommer ha på kläder när jag är i mål, på cirkus 75.

 

Igår blev det en tröja i L och den satt inte löst på nåt sätt, vilket man inte heller kan vänta sig när vågen ännu visar 80+ men när jag provade en tunika i stlk 42 var det Alldeles för tight (över brösten, ändå nåt hehe) och av ren princip vägrade jag prova en 44:a. Nån jävla måtta får det vara.

 

Och, eftersom jag ännu inte får på mig speciellt mycket mindre kläder än för ett år = 12 kg sen, så är jag otroligt fundersam/nyfiken/fascinerad/slagen av det faktum att mina kläder då måste ha suttit som


stryk

 

och jag undrar hur det går ihop med min självbild? Märkligt, mycket märkligt.

 

Idag ska jag till Filippa. Det ska bli mysigt :)

Kramkram.


Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Jag började faktiskt skratta här...



Åt det du skrev om din egen självbild och storleken på kläderna.

Att du har samma storlek på kläderna nu, trots 12 kg ner.

Vilket jag tycker borde vara omöjligt, för har du tappat 12 kg så borde du ha tappat typ tre storlekar i kläder.

Hm...



Men du kan kanske ha varit optimist förut och REALIST nu ;)

Men du såg iallafall INTE ut som...

Stryk!!!



Och jag började skratta åt MIN EGEN SJÄLVBILD!!!



Om jag går upp typ 1-2 kg så klär jag mig direkt i de största tunikorna/kläderna jag har.

OCH när jag gått ner 1-2 kg, så kan jag tänka mig att gå i tajta kläderna igen...

Ha, he,höm...



Om du levde i självförnekelse FÖRUT så lever jag forfarande i självförnekelse...

Och ser inte mitt RIKTIGA jag :)

När jag tror att jag nästan ska exlplodera för att jag har gått upp 1 kg.

Men så kan det vara när man är gammal anorektiker / bullimiker :)



Du kämpar på stumpan, det är bra.

Skönt att du HAR 42 NU iallafall.

40 nästa.

Kramis Stickqvickan

Postat av: Terese

Aha, men jag har ju inte ens tid att mentalt skolka...hmmm...hoppas jag får tid med det en dag :)



Men du 12kg är ju super bra, tycker du ska vara stolt och nöjd trots storlekar och mål! Såklart det skulle vara najs om klädstorlekarna går ned så man ser skillnad på det viset, men hallå 12KG Tove, super bra ju!! Spelar ingen roll vilken storlek man har!!



Puss

2009-09-30 @ 09:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback