2010-08-08 Krig.

Vem väljer att frivilligt räcka upp handen och säga ja till att åka ut och kriga?

"Dom som vill tjäna pengar", är ett av förslagen.

Men vem kan göra av med pengar när man ligger sönderskjuten under jord, med en gravsten vid huvudet?

Man kan säkert diskutera, vända och vrida, på det här hur långt som helst. Men jag fattar det nog ändå inte.

---

Vi började att se filmen Libanon för ett tag sen, som visserligen är väldigt bra men väldigt jobbig (kanske för realistisk?). Så jag gav upp och lämnade Thomas och två katter i soffan. Min rastlöshet störde nog ut hans filmupplevelse kan man säga.

Nu ska jag ut och ta en promenad istället.


Kommentarer
Postat av: maja

Krig. Politik och religion är nog ändå de största bovarna till det bedrövliga beteendet i detta fall. Tyvärr. Och som vi alla vet är ALLT uppbyggt på dessa två "förträffliga" ting. Ibland blir man ledsen av världen. "Det är synd om människan"...

2010-08-09 @ 21:57:37
Postat av: Alexa

sv. Vi köpte det via Madame Tussauds hemsida innan vi åkte, där finns flera olika paketpriser, och det bästa är att man slipper stå i den långa kön om man redan har biljetter :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback