2010-12-15 Idyllisk allergi.

Gårdagens (tänkta) idylliska julklappshandel med min fina Thomas började bra - med god sushi och trevligt häng ihop, medan vi mumsade. Beställde en vanlig sushitallrik och en av bitarna hade en avokadoskiva på sig, inget märkvärdigt med det - tänkte att jag testar. Har senaste året börjat må väldigt dåligt när jag äter avokado, men har därför börjat göra det så pass sällan att jag inte alltid tänker på att undvika dom gröna juvelerna...

Dumt, dumt. För lagom vi hade lämnat sushistället och vandrat in i första butiken kände jag mig redo att kräka ner första bästa kassörska eller varuställt. Kul. Väldigt roligt. Fy fan.

Vi betalade kvickt, och gick ut i friska luften (tio minus, med jackan på armen - jag var varm och kallsvettig). Kändes lite bättre. Magvärk, hela kitet. Sa jag att vi var på helt andra sidan stan? Tanken på att åka spårvagn i 40 minuter var jättehärlig.

:/

Tur nog hamnade vi en vagn som höll nollgradigt pga dragiga dörrar - jäkligt kallt! Men, kanske var det tur, för väl jag satte mig där och fick "vila" och slapp värme (likamed värre kräkkänsla) tog vi oss hemåt. Det var först senare på kvällen, nerbäddad i soffan, som polletten föll ner, vad jag hade ätit.

Thomas tycker jag ska testa att äta avokado enbart, nån gång, för att se om kroppen reagerar på det, så man verkligen vet. Men det är inte så himla frestande. Kan hellre försöka undvika avokado jag, för det smakar inte så gott längre, som jag tyckte det gjorde förr. Alltså rätt onödigt att äta det...

Inte blev det många julklappar igår inte, kan man ju lugnt konstatera! Nya tag en annan dag.

Kommentarer
Postat av: f

åh typiskt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback