2010-02-14 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Vad annars?
:)

Har firat den här dagen med mycket kärlek,
både i pojkvänsform och vänskapsform! Tack!

Vi blev bjudna på en finfin brunch av Filippa och Gustav idag,
Thomas, Anna-Lena och jag. Vi har verkligen fått
igång en tradition av bruncher/fruncher!

F lät mig förstå att hon eventuellt inte tänker gå på
föreläsningen imorgon förmiddag. Vem är då jag att
ej inledas i frestelse..!! Åh vad skönt att ha en förmiddag
av fix å trix hemmavid. Passar mig perfekt! :)

Blev inget skivstångspass som planerat, min kropp klagar
lite på att jag senaste 2 veckorna inte har givit den så mycket
rörelse som den har börjat önska. Men jag valde att prioritera

matlagning!




Tog en och en halv timme till att laga tre maträtter som ska
räcka till både kvällsmat och ett antal lunchlådor för oss två.
Det blev en citronfisk med tomatris och dragonsås, pastagratäng
med broccoli och potatis- och purjolökssoppa (fisken blev middag
ikväll, riktigt gott! Kanhända att jag återger receptet en dag).

Recepten letade jag fram i slutet av kokboken där de har veckomenyer
där varje dag är beräknad på ungefär 1300 kcal. Är inte mycket för
att följa sådant slaviskt men tycker det är vettigt att använda en del
av recepten för att bilda mig en bra uppfattning om vad som är en
bra portion. Något som jag så lätt glömmer när jag är hungrig!

Nu: hjärndöda facebookspel. Underskattat..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback