2010-02-15 Minnen!

Idag har jag avnjutit årets första semla, mycket god! Detta med Erika-sällskap
efter gardinshopping. Välbehövligt, kan kanske ha varit så att julgardinen har fått
hänga kvar i köket tills nu i brist på annat. Hum hum...

Vi åkte tillsammans till Friskis, Erika å jag. För att träna pulsbaspass med världens
mest inspirerande instruktör EINAR. Underbart att man kan få så mycket energi av
en annan människa samtidigt som man skuttar runt och flaxar med armarna!!!

Dagens insikt: jag har nu råd att köpa nya gympaskor. Wow!



Å när jag loggade in på Facebook såg jag till min förvåning att en tjej som heter
Chinelo hade taggat mig på inte mindre än fyra bilder. Chinelo och jag träffades
när jag var i Nigeria för 7 år sen. Vi mailade ett tag efteråt, men det rann ut i sanden.
Via Facebook har vi kontakt igen, om än ingen större. Men bilder har hon lagt upp :)


Här är jag med Chinelo i skolan, där de hade en fotograf som man
kunde knata fram till på rasten. Dagen efter kunde man hämta bilderna
för en billig penning. Jag fick posera med typ fem olika människor,
minns särskilt en tjej som höll krampaktigt i min arm och var lycklig
(fast mest läskig) och hävdade att det skulle vara hennes väg till framgång,
att ha en bild av sig själv ihop med mig (grejen med att vara vit var rätt het).


Rastaflätor, ett givet mission för min del :) Satt där i inte mindre än
tolv timmar sammanlagt. Då var de ändå rätt många som flätade
samtidigt, som ni ser på bilden. Håret satt kvar länge, fick ta ur
det när det började lukta rätt... illa...
(jobbade i ett gatukök vid tillfället, fräscht va?)


Mr Biggs - mindes inte namnet förrän jag såg det nu,
men det var hur som helst motsvarande McDonalds utan
hamburgare. Hur hänger då det ihop tänker ni? Jo,
istället var basen kycklingklubbor med ris/grönsaker eller
pastasallad och grönsaker. Riktigt, riktigt gott och det borde
finnas ett Mr Biggs i varje stad i vårt avlånga land!!!

Otroligt kul att plötsligt se de här bilderna igen! Har dem i ett
album men har inte tittat i det på evigheter. Skoj :)

kram på er!

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Häftiga bilder!

Första och andra bilden såg lite sådär 70-taliga ut :D

Kul att bli "upphittad" va?

Kramkram

Postat av: sarara

Kul med de gamla bilderna! Jag har också bilder på dig i rastaflätor kom jag på! :D

2010-02-18 @ 21:24:17
URL: http://aras.webbop.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback