2010-02-27 Hemmakväll.

Tydligen var Modebloggande något som peppar folk att kommentera, tänka sig! :) Är mitt nästa steg alltså att börja köra nåt slags stilguider..? (vilket inte kommer hända, no worries!)


Puben igår ihop med några klasskompisar och med Thomas, väldigt bra kväll! Rätt många glas som passerade vårt bord under kvällen, därav har jag legat väldigt lågt idag kan man väl säga. Jag har valt att inte hänga med på fest ikväll utan tar det lugnt, lugnt här framför datorn med lite musik och filuringar.


Har flera gånger under utbildningen funderat på om det är rätt väg jag valt att gå, är det socionom jag vill bli?

Nu när jag har praktik är det ännu mer påtagligt, eftersom det plötsligt blir väldigt reellt hur arbetsdagarna skulle kunna se ut i framtiden. Såhär långt vet jag att det jag gör på praktiken, inte är det jag vill arbeta med när jag är färdig socionom. Trivs bättre och bättre på praktiken för var dag, men det är ändå inte just detta jag känner är givande för mig personligen.

Så vad vill jag göra då?

Försöker stänga av förnuftet och känna vad jag skulle vilja göra, helt fritt. Då hamnar jag på sånt här, till exempel:









Samtidigt känner jag att jag ju gillar samtal, det analytiska, att vända och vrida på saker och ting. Att hjälpa människor framåt. Det fina i kråksången är att jag ser att det går att göra båda delarna!

Tror på att t.ex. massage kombinerat med terapi är smart. Jag tror på att många människor kan finnas i stöd-/behandlingssammanhang där man gör saker praktiskt, samtidigt som man fångar upp det som händer inombords.

Ska hitta på nåt sånt.

Kommentarer
Postat av: sissi

jag känner exakt lika....tycker skitbra om utbildinge och tycker det är underbart o slappt...jämfört med o jobba hehe.........härliga klasskamrater.......ett perfekt liv man känner man är på väg utan o ha valt.......nu börjar även jag undra va jag vill göra när jag blir stor och jag är snart 40 snyft...............jag gillar oxå tanken på att kombinera allt man vill liksom.................så du e inte ensam där .........men vi kör la på o så hittar vi nåt annat och bygger och bygger............jag tror aldrig man blir färdig faktiskt..............ler

Postat av: filippa

Jag tror att vad du än väljer att jobba med sedan kommer du ha nytta av utbildningen, även om du väljer att hugga träd! Och du kan välja om många, många gånger och jobba med massor olika saker!



Det är ju bra att praktiken leder till att du vet vad du inte ivll göra iaf:) och det finns ju så mycket annat inom socialt arbete!



Verkar som att det var bra att ah en anledning att inte dricka igår;)

2010-02-27 @ 23:12:23
URL: http://samboblogga.blogspot.com
Postat av: Carola

Varje gång jag läser om Staple (tror jag de är), behandlingshemmet här på gotland, så tänker jag på dig. Dom har ju dykutbildning som intriktning, med många dykresor till bl a Egypten. Du gillar ju att resa, dyka och hjälpa människor :o)

En liten tanke jag haft bara.

Kram på dig

2010-02-28 @ 16:41:09
Postat av: Gjermundvanessa

Very nice site. Will sure visit again.

2012-07-10 @ 11:10:50
URL: http://gjermundvanessa.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback