2010-03-18 Finito!

Go kväll!!

Ikväll har varit en mycket bra kväll: spenderat massor av tid med Anna och mycket av den tiden var vi på Plantagen och gick runt mellan plantor, frön och jordpåsar :) Jag kom hem med 50 kg vanlig jord, 10 kg såjord, 10l lecakulor, 2 plantor hemtrevnad, en miniorkidé, påskliljor på kruka, en fyrkantig kruka och tre plastkrukor. Pust! Det mesta var planerat, finfint :)

Detta med att viktblogga.

Jag har funderat på det ett rätt bra tag tillbaka, på vad det sänder ut för signaler till människor som läser viktbloggar. Är det viktigt att gå ner i vikt, och för vems skull? Vem gynnar det att se att jag har tränat 1 gång eller ingen eller 7 på en vecka? För mig var det en pepp-metod från början, som har lite runnit ut i sanden. Men framför allt har jag alltmer börjat fundera på vad det är för Grej jag gör mig delaktig i genom att aktivt skriva om kropp (även om både viktnedgång eller viktuppgång kan vara en viktig sak för många människor).

Kolla den här krönikan, tycker den sammanfattar väldigt bra vad jag menar:
http://www.metro.se/2010/03/16/46821/bantning-har-blivit-ett-satt-att-umga/index.xml

Så jag har tagit beslutet att lägga ner det, att blogga om vikt hit och dit. Jag har ännu min målvikt i sikte men jag vill skippa hetsen jag tror det bidrar med genom att lägga det så offentligt. För både min skull och för andras.

Kramkram!

Kommentarer
Postat av: filippa

jag vill också planetera!!!!

Postat av: maja

Du viktbloggar åtminstone på ett hälsosamt sätt:) Har sett bloggar där det ges tips på hur man på bästa sätt kräks och hur man "super" hälsosamt utan att gå upp i vikt. Det du;)

2010-03-19 @ 18:51:08
Postat av: Maribella

Bra att du tar ställning!!

Lycka till mot målvikten!

Kram

2010-03-22 @ 20:17:04
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback