2010-03-30 Växthus.

Numera bor vi i ett växthus. Senaste månaden är ju som bekant ägnad åt en hel del omplantering av gamla goa krukväxter och nu närmast har jag sått frön som sen ska ut på balkongen när äkta varma tider kommer. Eftersom idag är Dag 2 av Hemma Sjuk Från Jobbet blev jag helt matt av planteringen och landade här i soffan med datorn - bloggläge, innan ett förmodat sova-film-läge.

I köket växer krusbladig persilja, grekisk oregano, en paprikaplanta och dill. Idag har blötlagt frön till slätbladig persilja och luktärter eller vad det heter. Tydligen ska man så dom ett dygn eller två senare. Jaha, så kan det va.

I vardagsrummet hoppas jag att följande ska poppa upp ur jorden: pärontomater, ruccola, spenat, broccoli och en blomma som heter grekisk lövkoja. Spännande! Den där lilla tomma ytan är avsedd för katter som vill kika på grannar. Viktigt!

Jag är rätt så ovan att så frön och har kanske inte jättebra koll på hur många frön som ska ner i varje kruka eller i närheten av varandra. Så det här blir ett litet experiment kan man säga. Hoppas det lyckas, för vore det inte lysnade att kunna käka broccoli som man hämtar från balkongen, och knipsa spenat och ruccola direkt ur krukan!

Go natt?
Kram.

10 minuter senare:

Kommentarer
Postat av: sissi

hej svejs........härligt med alla planterade växter......själv har jag..noll växter hemma......men jag skall nog ta och plantera lite ute i vår............hoppas du mår bra och att du trivs på praktiken..........själv är allt topp och ja du vet ju varför jag har ju fått jobb i sommar så jag siktar på att lära mig allt inför det typ hehe...kraaaaaam

Postat av: Jennei

Det kommer inte finnas nån plats över på er balkong när alla plantorna växt till sig.:) Själv har jag bara köpt sånt som direktsås, blir inte mkt med grönsaker utan mest blommor.

Kramen

2010-03-31 @ 09:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback