2010-05-31 Socialarbetare.

Idag fick jag höra ungefär följande, angående praktiktiden:

"Det du har gjort på Gallerian, jag menar, du har ju inte varit socialarbetare där."

...
...
...
...

Vad sur jag blev.
Kort sagt.

...
...

Vad skulle jag annars ha gjort där i närmare ett halv år, om inte ha bedrivit någon form av socialt arbete, kan ju bli en lämplig följdfråga? Kanske framför allt med tanke på att det ju trots allt Är en 20 veckors praktik i en utbildning i just: Socialt arbete. Any bells?

Jag hoppas och vill tro att det var en felsägning/syftningsfel/tankegroda/nånting som innebär att det inte var menat på riktigt (för jag fick ingen förklaring trots att jag mycket lugn frågade "vad är en socialarbetare tycker du?").

Men skit samma, jag tog det som en förolämpning. Som att det jobb jag gjort med klienterna under våren inte är socialt arbete. När jag från socialsekreterare och andra yrkesverksamma hör "bra jobbat", att jag har gjort bra grejer för klienter som ansetts som svåra för myndigheten.

Men skit samma - igen. Om jag väljer att ta ett par djupa andetag och bortse från funderingen: varför tar jag ens åt mig? och drar det till en annan nivå. Det här uttalandet kommer ju från en blivande kollega -> är det synen vi har på varandra, inom olika inriktningar av socialt arbete? Att det den gör är socialt arbete, den gör det inte men den och den... Blaah. Att socionomrollen är så bred har sina plus och sina minus men jag tror solklart på att vi behöver värdesätta socialt arbete i alla möjliga former.

Mvh
Moraltanten.

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Jag tror du gjort ett GALANT ARBETE!

Fuck den blivande kollegan!

Kram från "Den Fula i munnen", Madde

Postat av: sissi

nä nu förstår jag inget.........definitionen socialt arbete ...japp okej....vi får reda ut detta på fredag........låter ju väldigt ......hur kan man säga så....????????????????.....morrar

2010-06-01 @ 20:49:22
URL: http://sissitack.blogspot.com/
Postat av: sara

Usch och fy för henne. jag tror det var det lilla gröna monstret som tittade fram, då brukar det låta så där! Go Tove!

2010-06-03 @ 09:00:37
URL: http://aras.webbop.fi/
Postat av: Matilda

Den personen som sade detta måste vara en riktigt TOMTE!

2010-06-06 @ 23:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback