2010-10-26 Fredag.

Igår hade vi vår sista handledning innan vi går upp med uppsatsen (vi siktar på: måndag!). Det var en bra handledning, skönt att känna att han hade läst dokumentet ner till kommatecken-nivå. Vissa sidor bläddrade han helt förbi, så pass att jag och Veronica såg oroligt på varandra och undrade  om han inte hade läst dom. Men, det var inget att anmärka på. Häftigt!

Andra delar ska vi förtydliga och vips ska vi också skriva in kristeori i teoridelen, bara en knapp sida men ändå. Vi har ju rätt lite tid kvar kan man säga. Men han liksom lyfte oss med det faktum att han tänker lägga ut vår uppsats på kursportalen till sina kommande kurser, och använda sig av i utbildningen. WOW!!! mäktigt, och precis vad vi behövde höra när vi är hyfsat trötta och stressade...

ikväll kommer Anna och Christian med två söta ungar hit! de stannar tills på söndag och vi ska gå på Jul på Liseberg, mysa och käka ost. Kanske skaldjur. Skönt.

Tills de landar här hos oss ska jag fortsätta läsa kristeori. Jag behövde ta en paus, för det blev himla jobbigt att läsa om meningsupplevelse kontra meningslöshet och kaos. Meningslöst har jag sällan tyckt livet är, tack och lov. Men kaosartat, det är det ibland. Som när Gunilla går och dör, mitt i fina livet, och lämnar oss kvar. Det gör verkligen jätteont och jag saknar henne varje dag. Det finns så mycket som jag vill säga och prata med henne om, och det gör ont att jag aldrig kommer få svar även om jag tror hon finns med mig. Tycker livet har varit orättvist och att jag fått gå på fler begravningar än människor ska behöva under hela sitt liv. Intalar mig att jag genom det ju också har kvitto på att jag har rika relationer med härliga människor, men det kan inte hjälpas att det ändå gör ont när de då försvinner.

:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback