2010-11-08 Linköping!

Igår åkte Cilla, Hanna och jag till Linköping på en liten roadtrip - vi skulle åka och överraska Filippa!! Himla kul, kan verkligen inte säga annat än att jag lätt skulle göra om det redan imorgon om jag hade tid och egen bil. Var jättefint att träffa henne igen, kändes som en evighet sen. Dessutom var senaste gången vi sågs inte alls långt före deras Billie ploppade ut - så nu hade vi tre personer att hälsa på istället för två! Det är så jag blir lite rörd, så fint var det att få träffas igår.



Billie hängde med på promenad. Säkert väldigt skönt att ligga nerbäddad och sova när det är minusgrader ute!



Domkyrkan var öppen så vi tog en sväng inom och kollade läget. Vi hamnade mitt i genrepet för
ett Mozart-requiem (?) som skulle spelas på kvällen. Vacker kyrka. Jag passade på att tända några
ljus för nära och kära som inte längre finns bland oss.



Ikväll har Thomas och jag tagit en kvällspromenad, samt käkat sjukt god grillad kyckling.
Jag proppade kycklingen full med följande förut idag: 1 lime skuren i fyra bitar, en näve färsk
koriander, en halv färsk vitlök (alltså en halv hel, inte en halv klyfta). Sen gned jag in den i
en blandning av balsamvinäger, salt och peppar och lite oregano. Mums mums mums.

Därefter satte vi igång med vår Glögg anno 2010. Tio liter ska det bli, är det tänkt!
Recept kommer inom kort.

Kommentarer
Postat av: Filippa

<3<3<3<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback