2010-11-15 Nervös.

Jag är nervös: handledning i eftermiddag.
Vi vill ju VÄLDIGT GÄRNA gå upp med uppsatsen den här terminen. Det skulle innebära att vi måste lämna in den 29 november -> väldigt snart. Och vi vill ju, framför allt, göra en VÄLDIGT BRA uppsats. Så om vi inte känner att den blir det tills dess, får vi gå upp med uppsatsen i mars.
Och inget ont i det. Man får göra det, rätt många gör det och betyget påverkas inte. Men, andra kurser i skolan fortsätter hänsynslöst och livet omkring också. Alltså - att få in uppsatsen den här terminen vore inte dumt.
Jag har haft en väldigt skön helg i Karlstad ihop med Tessan och Terese. Fint att ha vänner som man känner sen länge tillbaka, jag har många såna. Det är nåt visst med det! Massor med mat, efterrätt, vin och massage. Jajemän!
På tåget hem till Göteborg satt Tessan och jag å pratade om uppsatsen (inte alls så ovanligt som jag fick det att låta, jag är just nu väldans upptagen av allt som rör fenomenet våldsutsatta män i nära relationer) så började tjejerna bredvid oss prata. De tyckte det var himla bra att vi skriver om ämnet och peppade ordentligt, vilken häftig grej! Att bara sådär, sitta på ett tåg och vips få styrka från människor man inte känner. Viktigt.
Nu skola! Tror aldrig jag skrivit ett inlägg såhär fort, jag är en jävel på att skriva fort. Och tur är väl det när man har bråttom!

Kommentarer
Postat av: Filippa

hur gick det då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback