2011-01-11 Indien!

Tänka sig, nu är biljetterna bokade! Arton dagar i Indien - kan knappt tro det! :)

Min barndomskompis Ida åker till Indien i mars och stannar där ett halvår, till att börja med. Hon ska volontärarbeta på ett barnhem i Jaipur. I julas när vi träffades frågade hon om vi inte skulle komma och hälsa på. Jag var först skeptiskt, tänkte att Indien väl kostar himla mycket att flyga till. Men icke! Indien kostar mindre tur och retur än vad jag hade hittat biljetter (bara flyg) till Egypten när jag kollat det dagarna före!

Ska bli väldigt roligt att få hälsa på Ida! Det är nåt visst med att resa tillsammans, något med gemensamma minnen som är utöver det vanliga.

Så vi flyger till Dehli och tar oss därifrån till Jaipur. När vi ändå är där uppe i norr skulle jag så gärna vilja se Taj Mahal, har hört att det är vackrare än alla klyschor och fördomar förmår berätta. Vidare neråt i landet, kanske till Goa, troligen till Solapur. Gunilla och Wille var i Solapur och byggde brunnar under 70-talet, som missionärer, och har berättat mycket om sina år där.

Det är från deras år i Indien som hela min nyfikenhet på Indien har väckts. Jag minns när vi växte upp, att de kunde bjuda oss på middag på vardagsrumsgolvet. Vi fick inte bestick att äta med, bara händerna och bröd. Massor av kryddor, raita och chutney. All indisk mat jag lagar, har Gunilla lärt mig laga.

Det är himla dubbelt att boka en resa till Indien inte långt efter att Gunilla gått bort. Känns sorgligt, med tanke på alla samtal vi kunde ha haft före och efter. Men det känns också som en pusselbit till, som jag kanske försöker lägga av det vi inte hann prata om. Om Gunilla kan jag skriva många inlägg till, för det gör ont i hjärtat varje dag att hon är borta.

Men tanken på Indien ihop med Thomas ♥ får mig lyckligare än vad jag känt mig på länge!

Kommentarer
Postat av: maja

Du måste berätta hur det var! Har planer på att åka till henne, för att skriva mitt examensarbete:) Projektet närmast blir att övertala den tillfälliga rektorn varför jag tycker att jag bör åka med traktamenete:)

Postat av: ida

wohoo! komsi komsi. blir så glad att mina vänner ska komma <3

2011-01-12 @ 16:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback