2011-01-25 Master.

Oj hoppsan! Jag har visst råkat söka till det internationella masterprogrammet i socialt arbete och mänskliga rättigheter. Ta-da!

Det var inte min plan. Finns nån mening med det ändå, kan man tänka? Har läst lite om både det programmet och det vanliga, svenska. Tror det sistnämnda är min grej, där kan man välja valbara kurser med annat fokus än mänskliga rättigheter och välfärdsstater som bas, vad jag förstår.

Lärde mig idag att man kan hoppa av masterprogrammet efter nästa termin - då är alltså tanken att jag ev. ska plugga en termin till hösten, och sedan ha en magisterexamen eftersom termin 7 på programmet redan är på avancerad nivå. Därefter kan man välja att läsa till strökurser eller ett helt år till, för en komplett master.

Spännande! Det som är finurligt är att programmet går på halvfart, perfekt att matcha med jobb om det vill sig väl.

---

För övrigt har jag idag tecknat ett års träningskort på ett ställe inte långt hemifrån. LÄSKIGT. Har inte ens provtränat där - så vad har jag gett mig in på? Men, de har stort gym, alltifrån zumba till funktionell träning och box däremellan, samt bassäng med sim och vattengympa. För samma pris som Friskis har, utan bassäng! Så, jag ger det ett försök!

Har packat träningsväskan för första gången på lätt ett halvår, om det ens räcker. Fanimej på tiden.

Wooohooo!!

Kommentarer
Postat av: sara

Hoppas de har infraröd bastu det tycker jag e bäst med gymet :D

Postat av: Regina

!!!!!!!!!!!!:):):):)!!!!!

2011-01-30 @ 11:22:20
URL: http://regis.blogg.se/
Postat av: sara

Ja infraröd bastu kan man absolut ha hemma, det har faktiskt pappa. det är bara som ett större skåp och håller bara ungefär 40 grader, man ska vara torr när man går i den, å sitta å svettas å svettas å svettas. Sägs ha en mängd hälsosamma effekter samt bränna kalorier, vet ej hur mycket som stämmer. Men tycker att det är jätteskönt, speciellt efter träning, och om den dessutom bränner kalorier och ger en bättre hud etc etc så är det ju bara bra :D

http://www.hirsitalomyynti.fi/swedish/

Annars älskar jag ju riktig riktig vedeldad bastu, då man får gå å doppa sig i havet emellanåt. Men som "inomhus" alternativ gillar jag den infraröda starkt! :)

2011-02-02 @ 20:32:33
URL: http://aras.webbop.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback