2011-07-09 Gravid!

Hej!

Nu var det länge sen jag skrev, veckorna bara glider förbi fulla av arbete och sömn, och ibland nån rolig aktivitet däremellan. Som att klämma på magen, eller kolla på den i spegeln. Eller peta sig i naveln och undra om Pyret känner det där inne, en bit ner. Eller fascineras av att bröst kan bli så snygga på så kort tid, oj!

Så himla häftigt att va med barn! Det är verkligen ett LIV - en liten människa - där inne! Vecka 14 är vi inne i nu, vecka 15 börjar på måndag. Tänk, va!

8 januari har vi fått som beräknat datum för förlossning, såhär långt. Ett januaribarn, hoppas den håller sig på plats tills dess :)

Jag har varit brutaltrött och kräkts mitt inre ur mig sen jag vet inte hur tidigt, men illamåendet började ju redan i Indien. Nu är det illamående mest när jag är alldeles för trött eller om jag inte fyllt på med nåt ätbart i rimlig tid (vilket är rätt ofta). Kräks gör jag bara om jag går upp fem (vilket iofs inte är helt ovanligt), nästan i alla fall. Och även om jag är trött så klarar jag av att jobba heltid, jobbigast är pendlingen på över 3 timmar varje dag. Bil vore nåt.

Idag har jag köpt en mammakjol och ett linne. Skulle vilja köpa ett par mammajeans men hittade inga. Hallåååå vart köper man bra mammakläder som kostar rimliga summor? Tips? Har beställt lite online nu, men jeans vill jag prova innan jag köper. Trodde Lindex och HM skulle ha nåt slags sortiment värt namnet men icke! Så snälla, ge mig förslag!!

Kramkram

Kommentarer
Postat av: sissi

Kolla på blocket och tradera...kanske du kan hitta några mammakläder där...va härligt....en fin tid....att vara gravid är ju något heligt....ler...kram och kämpa på ..med hormoner och pendling osv....belöningen kommer senare...:-))))

2011-07-11 @ 18:22:56
Postat av: Filippa

Håller med sissi, tradera är en guldgruva! Gravoobyxor är så dyrt! Jag tyckte iofs att hms var helt okej.



Rekomenderar hms gravidtajts! Sjukt sköna! Skulle ha dem fortfarande om jag inte lånat ut dem till Gustavs gravida syster:)

2011-07-11 @ 22:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback