2011-03-13 Jobbsök.

Nu uppdaterar jag Filippa!!

Vet att jag är lite seg med uppdateringarna numera men det har liksom varit en massa annat. Så istället för att göra en massa som jag borde, har jag kopplat ner hjärnan och vilat några dagar istället. Nja - inte bara. Men mer än vad jag "borde" sett till skolschema osv. Ärligt talat: precis vad jag behövde.

Har sovit ut nästan varje morgon hela veckan, åtta-nio-tio timmars sömn varje natt nästan. Skönt!

Den här veckan har jag börjat kurs på
Kyrkans Jourtjänst. Det är en kurs på åtta måndagkvällar och en lördag - som var igår. Det innefattar samtal om deras värdegrund, etik och mycket samtalsmetodik. Väldigt bra tycker jag det är. Dessutom är det mycket gosig stämning i gruppen, vi är tio pers ca, som har hamnat i en god myskänsla. Känner att jag saknar mer samtalsmetodik på socionomprogrammet och därför är det ett av skälen till att jag sökt mig till jourtjänsten!

Har börjat söka en del jobb också. Som biståndsbedömare (dvs. för äldre), behandlingsassistent på drogfritt boende och ett på familjehem, kurator, osv. Spännande är det. Känner att jag kanske inte har lagt ner så mycket tid på mitt personliga brev som man "borde" men jag har iaf börjat, det är avslappnande rent mentalt..!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Filippa

Hurra!:)



Kom på att du bad mig om tips för en jobbansökan, ledsen att jag glömde svara. Är det för sent nu?

2011-03-14 @ 14:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback