2011-09-15 Trött.

Ännu en magbild. Syns mer och mer, tycker jag nog. Igår körde jag en multitasking och borstade tänderna samtidigt som jag kom på att jag skulle fotografera. Och Pyret gjorde lite lowkicks där inne under tiden. ♥

°

I övrigt är jag TRÖTT måste jag säga. Dels pga en förkylning som inte gett sig sen sista helgen på min semester (vecka 34). Det är rätt länge sen, insåg jag idag, tack vare en kollega. Så jag gick hem från jobbet tidigare och ska vara hemma imorgon. Men jag är också själsigt jävla trött på IDIOTER.

°

Typ inkompetenta chefer.

°

När jag var på arbetsintervju för det här jobbet hette det att det sannolikt skulle bli ett vikariat med goda möjligheter till förlängning. Fine, tänkte jag, blir det så blir det. Nu när jag vet att vi ska ha barn i januari har jag valt att inte söka fasta tjänster som legat ute, eftersom jag inte kommer vilja pendla till Borås när vi har barn. Jag har sagt detta till min chef och också sagt att om det inte vore för det, skulle jag gärna fortsätta arbeta där eftersom jag trivs med arbetet och arbetsplatsen.

°

Jag har ändrat mig.

°

Under intervjun diskuterade vi också att den som fick jobbet skulle få gå BBIC-utbildning under hösten. Kalasbra!

°

Där är jag inte längre medräknad. Idag frågade min kollega mig varför jag inte står med på listan, när hon och de tre andra nyanställda (varav en börjar i oktober) gör det. Jag frågar mig samma sak. Har mailat min chef och snällt (...) frågat om jag råkat komma bort på listan, eftersom vi diskuterade utbildningen redan på intervjun.

°

Men jag tror mig veta, att jag inte är uppsatt på listan över 2 dagars BBIC-utbildning, på grund av att jag ska sluta, för att jag är gravid. Vilket är ÅT HELVETE. För om jag inte varit på tjocken hade jag ändå kunnat välja att inte fortsätta i Borås vid årsskiftet, när mitt vikariat löper ut. Och de ska dom faktiskt Ge Själva Fan I, eftersom kontraktet just löper ut då: 2011-12-31. Och löftet gällde vikariat med utbildning under tiden.

°

Fy helvete.


Kommentarer
Postat av: Filippa

åååååååååååååååå vad fin du är!

Postat av: Jennie

Instämmer!

2011-09-20 @ 16:41:27
Postat av: maja

Vilken underbar bild! :)

Men du...det där ska väl chefen inte komma undan utan en grymt bra förklaring? Driv vidare, för detta kan verkligen bli ett anmälningsbart fall om inte chefen vaktar sin tunga nu för vad som sägs:/ Finns väl regler och underlag för detta? Har stått mycket i tidningarna de senaste åren om just nyanställda som blivit med barn, och deras arbetsvillkor plötsligt har "ändrats".

2011-09-22 @ 21:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback