2012-02-27 Pappas kakor.

Kollade igenom en mapp på datorn och hittade den här bilden:

Riktigt goda kakor, kan jag tipsa er om.
°
En grej med sorg är att man så lätt hamnar i att glömma berätta om glada minnen och om saker som personen tyckte om, eller som man brukade göra tillsammans med personen. Pappa älskade att baka och laga mat. Han var grym på att baka farmors kardemummakakor, hennes muskotkaka till jul (oj oj, så god), nyttigt matbröd - utan recept. "Njut nu, för det här brödet får ni aldrig smaka igen", brukade han säga. Fast så sa han i och för sig även om mat, för recept var väl inte riktigt pappas grej. Alltså - lite nya smaker varje gång.
°
Pappa och jag körde motorsåg ett par gånger tillsammans. Det var himla roligt. I somras var vi på stranden tillsammans. Den gången åkte vi bil eftersom jag var för gravid för att komma i mc-kläder. Annars hade vi lätt kört motorcykel dit ihop.
Tack för era fina ord om mitt inlägg om när pappa gick bort. Det värmde. Orden kom från hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback