2008-08-18 Fjällen nästa!

Hello!!

Pust - färdigpackad å klar. Mitt bästaste Gryn gled in i Vibble vid åttasnåret ikväll, vi laddade med kaffe o grymt god kladdkaka, innan vi gick igenom fjällkläder, frystorkat och choklad- samt rödvinsförråd. Känns stabilt!
Ännu mer stabilt känns det ju nu när pappa tog en snabbkurs i hur man använder en kompass.
Nej, jag är (var?) inte helt säker på hur en sån funkar. Hm... Hoppas på solsken så man kan spana efter lämpliga toppar att ta riktning mot.. Å att Karin lyssnade bättre än vad jag gjorde, för jag är sjukt trött ikväll måste jag säga.
Till och med så pass trött att jag varit sådär kort i tonen, men Grynet hör ju till dom som blir ännu lite mer speedad och ännu lite mer , å skrattar sitt sköna skratt så jag inte kan annat än fnittra också, till slut.

fjäll

Hm. Känns inte det där som lite väl mycket packning?
Jo, helt korrekt - lite för mycket! Så, vi tog bort en del (läs: lite).
Karins väska är skittung. Min är mindre tung. Vi får nog packa om när vi kommer till Gällivare!

Planen: båten imorgon till Nynäs. Flyg till Kiruna imorgon kväll, Mona å Lennart hämtar oss 23.20 där! Lyx! Sen är det fika med farmor som gäller onsdag och halva torsdagen. Därefter tåg till Abisko å 3 dagar i fjällen! NICE.
Wish us luck =) Målet är att slippa åka helikopter hem pga. till exempel min fot.. Som faktiskt beter sig alltmer som en fot tack och lov!!

Innan jag tackar för mig och går å självdör av trötthet i min säng (sista natten i Vibble på länge):

ÖIS - Degerfors 3-1
Precis som jag tippat, shit va nice!! Nu ligger vi etta igen.

=)

Hörs!
Kramkram.

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

Åh, ska du verkligen ge dig av på fjälltur???

Jag hoppas hals och fot inte blir värre, lycka till :) Kram Madde

2008-08-19 @ 18:26:10
Postat av: Bloggaren Herself

Åh, ska du verkligen ge dig av på fjälltur???

Jag hoppas hals och fot inte blir värre, lycka till :) Kram Madde

2008-08-19 @ 18:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback