2008-07-10

God morgon!

Såg att jag lyckats få in dubbelt upp med mitt förra inlägg, hoppsan! *scrolla neråt och förbi*

Ska jobba ikväll, börjar klockan fem. Mycket skönare än att börja fyra, faktiskt, det är en magisk timme där.
Hoppas det blir mycket att göra så tiden går fort! Har tre nätter på raken framför mig. Å nästa vecka sex
pass (mest dagar) på raken. Att va student framstår plötsligt som semester, påminn mig om det när jag kvider
över tentor sen...

Hade en riktigt kul krogkväll i förrgår, verkligen. Var iofs lite väl sliten igår, det hängde verkligen i sig till sängdags!!
Var å lyssnade på Sthlms-polisens föredrag om förebyggande av ungdomskriminalitet - så jä*la bra. Dessutom påminde det om att vara på föreläsning på universitetet, den där känslan av att få använda hjärnan ;) Lära sig nya saker, känna att man (förhoppningsvis) blir engagerad. Carin Götblad, länspolismästare i Sthlm, var en grymt bra föreläsare måste jag säga - vilken karismatisk och kompetent person! Blev riktigt taggad över det hon pratade om, och är glad att socionomer och poliser verkar kunna samarbeta ganska så bra. Berättade för Tessan när vi gick därifrån att jag hade hem ansökningshandlingarna till Polisen för några år sen, ifyllda och klara. Men jag skickade inte in dom. Så, på nåt sätt är det skönt att kunna närma sig problemen/möjligheterna från andra håll bara, som socionom!

Nu ska jag ut o ta en promenad. Funderar på att göra den till en lång en, har varit under all kritik med träning sista veckorna, shit... Ytterligare ett skäl till att jag trivs som student, att man kan lägga upp tiden som man själv vill, ofta!

Puss å kram.

Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

Tror du på spöken?

Postat av: Tagemargrete

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

2010-04-26 @ 07:56:32
URL: http://tagemargrete.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback